Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39352
Title: Διερεύνηση Εκπαιδευτικών Αναγκών των Εκπαιδευτών Σιδηροδρομικών Ειδικοτήτων
Authors: Ψαθάς, Εμμανουήλ
Advisor: Λευθεριώτου, Πιέρα
Keywords: Επαγγελματική Κατάρτιση;Διερεύνηση Εκπαιδευτικών Αναγκών;Εκπαιδευτές Σιδηροδρομικών Ειδικοτήτων;Εκπαίδευση Ενηλίκων
Issue Date: 28-Sep-2018
Abstract: Η εκπαίδευση και κατάρτιση των σιδηροδρομικών υπαλλήλων, τόσο στην Ελλάδα όσο και στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποτελούσε αντικείμενο των σιδηροδρομικών οργανισμών της κάθε χώρας. Οι αλλαγές που προωθήθηκαν τα τελευταία χρόνια από το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο για την ασφάλεια και τη λειτουργία των σιδηροδρομικών δικτύων στην Ευρώπη ανάγκασαν τη χώρα μας να εντάξει στο πεδίο της επαγγελματικής κατάρτισης την εκπαίδευση των σιδηροδρομικών ειδικοτήτων, καθώς μέσω αυτής εξασφαλίζεται η πιστοποίηση της κατάρτισης των ειδικοτήτων αυτών, η οποία πλέον αποτελεί νομική απαίτηση για το σύνολο των ευρωπαϊκών χωρών. Στόχος αυτής της έρευνας είναι η διερεύνηση των εκπαιδευτικών αναγκών των εκπαιδευτών ενηλίκων που θα στελεχώσουν το ΚΔΒΜ 2 μέσω του οποίου θα πραγματοποιηθεί η εκπαίδευση του προσωπικού της εταιρίας ΣΤΑΣΥ Α.Ε, καθώς αποτελεί ένα καινούργιο πεδίο στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατ' επέκταση στην εκπαίδευση ενηλίκων στη χώρα μας. Μέσω ποιοτικών μεθόδων έρευνας διερευνήσαμε τις εκπαιδευτικές ανάγκες των εκπαιδευτών σιδηροδρομικών ειδικοτήτων αλλά και το ρόλο που διαδραματίζουν στη διαμόρφωσή τους τόσο η υπάρχουσα επιμόρφωση των εκπαιδευτών σε θέματα εκπαίδευσης ενηλίκων και γνωστικού αντικειμένου, όσο και η διδακτική τους εμπειρία. Τα αποτελέσματα της έρευνάς μας ανέδειξαν της εκπαιδευτικές ανάγκες των εκπαιδευτών σιδηροδρομικών ειδικοτήτων οι οποίες αφορούν τόσο στις γνώσεις τους για θέματα όπως οι προϋποθέσεις αποτελεσματικής μάθησης των ενηλίκων, η εναρκτήρια συνάντηση και ο σχεδιασμός διδακτικών ενοτήτων, όσο και στην εφαρμογή ενεργητικών εκπαιδευτικών τεχνικών, μεθόδων αξιολόγησης του εκπαιδευτικού τους έργου αλλά και στη διαχείριση της δυναμικής που αναπτύσσει η εκπαιδευτική τους ομάδα. Τέλος, αναδείχθηκε πως η προϋπάρχουσα επιμόρφωση τόσο στην εκπαίδευση ενηλίκων όσο και στο γνωστικό αντικείμενο των εκπαιδευτών δρα θετικά στην αναζήτησή τους για περαιτέρω επιμόρφωση αλλά και διεύρυνση των γνώσεών τους και καθώς η διδακτική τους εμπειρία μεγαλώνει τόσο εξειδικεύονται οι εκπαιδευτικές τους ανάγκες.
Rights Creative Commons: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική_Εργασία_Ψαθάς.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής2.34 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons