Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39351
Title: Ανατροφοδότηση, Ακαδημαϊκό Στρες και Κοινωνική Παρουσία: Πώς συνδέονται στους Μεταπτυχιακούς φοιτητές του Προγράμματος "Εκπαίδευση Ενηλίκων" του Ε.Α.Π.
Authors: Σιδηροπούλου, Μαρία-Άννα
Advisor: Γαρδικιώτης , Αντώνης
Keywords: ακαδημαϊκό στρες;αντιληπτό στρες;κοινωνική παρουσία;ανατροφοδότηση εξ αποστάσεως
Issue Date: 21-Sep-2018
Abstract: Στην παρούσα εργασία σκοπός ήταν να διερευνηθούν οι σχέσεις μεταξύ ακαδημαϊκού στρες, ανατροφοδότησης και κοινωνικής παρουσίας. Στα εξ αποστάσεως προγράμματα σπουδών, η άμεση ανατροφοδότηση, η ενθάρρυνση της επικοινωνίας η προβολή συναισθημάτων μέσω του τόνου και του χειρισμού του γραπτού λόγου από την πλευρά του καθηγητή συμβούλου, διευκολύνουν τη διαμόρφωση ενός περιβάλλοντος που έχει κάποια από τα πλεονεκτήματα της φυσικής τάξης, ένα εκ των σημαντικότερων είναι αυτό της ανάπτυξης συναισθηματικής σχέσης και σύνδεσης με τα άλλα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας. Η ανάπτυξη αυτής της σχέσης μπορεί να είναι ευεργετική για τον εκπαιδευόμενο μέσω της μείωσης του στρες που σχετίζεται με τις σπουδές. Πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα με ερωτηματολόγιο, το οποίο βασίζεται στην κλίμακα Perceived Stress Scale (PSS) για το αντιληπτό στρες και σε μελέτες της τελευταίας δεκαπενταετίας για τα χαρακτηριστικά της ανατροφοδότησης που ενισχύουν την κοινωνική παρουσία, καθώς και παραλλαγή του ερωτηματολογίου Social Presence Inventory (SPI) των Harms & Biocca (2004). Το δείγμα αποτελείται από 228 φοιτητές του ΕΑΠ από τις Θεματικές Ενότητες του Μεταπτυχιακού προγράμματος Σπουδών «Εκπαίδευση Ενηλίκων», δηλαδή τις ΕΚΕ 50, ΕΚΕ 51, ΕΚΕ 52 και ΕΚΠ 51. Οι φοιτητές του δείγματος παρουσιάζουν υψηλά επίπεδα αντιληπτού στρες. Το κυριότερο εύρημα της παρούσας έρευνας είναι ότι η έλλειψη της συναισθηματικής σύνδεσης φοιτητών και καθηγητών συμβούλων, όπως αυτή αναπτύσσεται στη φυσική επικοινωνία, συνδέεται με αυξημένα επίπεδα ακαδημαϊκού στρες. Η επικοινωνία φοιτητών και καθηγητών περιορίζεται σε καθαρά ακαδημαϊκά θέματα με αποτέλεσμα οι φοιτητές να αισθάνονται ότι οι καθηγητές δεν καταλαβαίνουν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους. Τέλος, τα γραπτά σχόλια διατυπώνονται με τέτοιο τρόπο, ώστε ο φοιτητής να καταλαβαίνει τον τόνο και τα συναισθήματα του καθηγητή και βοηθούν στη μείωση των επιπέδων αντιληπτού στρες
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.