Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39335
Title: Εφαρμογή της Εικονικής Πραγματικότητας στην Εκπαίδευση Ενηλίκων ως καινοτόμος εκπαιδευτική πρακτική. Μια μελέτη περίπτωσης στους εκπαιδευόμενους πιλότους της Πολεμικής Αεροπορίας
Authors: Λιγνός, Ιωάννης
Advisor: Παυλή- Κορρέ, Μαρία
Keywords: Εκπαίδευση Ενηλίκων;Εικονική Πραγματικότητα;Εξομοιωτές Πτήσης;Ευφυή Εκπαιδευτικά Συστήματα
Issue Date: 22-Sep-2018
Abstract: Η παρούσα έρευνα είχε ως σκοπό τη μελέτη των εκπαιδευτικών δυνατοτήτων και των χαρακτηριστικών που έχει η χρήση εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας στην εκπαίδευση πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας. Ως επίκεντρο της έρευνας χρησιμοποιήθηκαν οι εκπαιδευόμενοι πιλότοι της περιόδου Φεβρουαρίου- Μαρτίου 2018 στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα. Στόχος της ερευνητικής εργασίας ήταν η διερεύνηση των αποτελεσμάτων της χρήσης της Εικονικής Πραγματικότητας στην εκπαίδευση των εκπαιδευόμενων πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας, καθώς και των απόψεων αυτών και των εκπαιδευτών τους σε σχέση με το παραπάνω θέμα. Επιπλέον, ως επιμέρους στόχος της Δ.Ε. τέθηκε η διερεύνηση των ωφελειών που ενδεχόμενα υπάρχουν μέσω της χρησιμοποίησης της Εικονικής Πραγματικότητας σε εκπαιδευτικά προγράμματα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, καθώς και οι απαιτήσεις, που χρειάζεται ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον που χρησιμοποιεί την Εικονική Πραγματικότητα ως εκπαιδευτικό εργαλείο για να λειτουργήσει σωστά συμπεριλαμβάνοντας και ενδεχόμενες δυσκολίες που μπορεί να προκύψουν. Για τη συλλογή και ερμηνεία των αποτελεσμάτων χρησιμοποιήθηκε ο συγκλίνων Σχεδιασμός μικτών μεθόδων έρευνας. Τα ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα συγκεντρώθηκαν ταυτόχρονα από δύο διαφορετικά ερευνητικά εργαλεία, ερωτηματολόγιο για τα ποσοτικά δεδομένα και συνεντεύξεις για τα ποιοτικά δεδομένα. Συγκεκριμένα, συγκεντρώθηκαν εβδομήντα εννιά (79) ερωτηματολόγια και διενεργήθηκαν τρεις (3) συνεντεύξεις. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η εκπαίδευση μέσω εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας βοήθησε στην απόκτηση νέων γνώσεων, στηριζόμενη πάνω στη θεωρία της βιωματικής- ενεργητικής μάθησης, την ανάπτυξη δεξιοτήτων, με κυρίαρχες την ευελιξία σε σχέση με τη λήψη αποφάσεων και την αποτελεσματικότερη ιεράρχηση των προτεραιοτήτων κατά την εκτέλεση διαδικασιών εντός του πιλοτηρίου και τέλος, την αλλαγή των στάσεων των εκπαιδευόμενων στο επίπεδο της αυτοπεποίθησης, της κατανόησης και του αναστοχασμού. Σε σχέση με τα οφέλη της χρησιμοποίησης της Εικονικής Πραγματικότητας ως εκπαιδευτικό εργαλείο στο πεδίο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων οι συμμετέχοντες απάντησαν ότι τα οφέλη είναι θετικά και σημαντικά και έχουν να κάνουν, κυρίως, με τη βοήθεια στην αποκωδικοποίηση κάποιων δυσνόητων εννοιών της θεωρίας, στο ότι η εκπαίδευση γίνεται περισσότερο ελκυστική, στην ευκολότερη κατανόηση δυσπρόσιτων ή δυσνόητων μηχανικών συστημάτων, στη δυνατότητα εξάσκησης σε περιβάλλοντα ή καταστάσεις που είναι δύσκολο ή επικίνδυνο να αντιμετωπιστούν σε πραγματικές συνθήκες και στη μείωση του κόστους.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική Εργασία (Ιωάννης Λιγνός_std105388_2017-18).pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής3.23 MBPDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.