Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39262
Title: Crowdfunding: Η δυναμική της online χρηματοδότησης σε περιόδους οικονομικής κρίσης
Authors: Ανδρεαδάκη, Μαρία
metadata.dc.contributor.advisor: Μανουβέλος, Ευάγγελος
Keywords: Χρηματοδότηση από το πλήθος;Crowdfunding;Διαδικτυακή χρηματοδότηση;Online financing;Οικονομική κρίση;Financial crisis;Εναλλακτικό τραπεζικό σύστημα;Banking system alternative;Παράγοντες crowdfunding;Crowdfunding factors
Issue Date: 29-Sep-2018
Abstract: Το crowdfunding είναι ηλεκτρονική μορφή χρηματοδότησης που δίνει τη δυνατότητα στους δανειολήπτες και τους δανειστές να πραγματοποιούν απευθείας συναλλαγές μέσω του διαδικτύου χωρίς τη χρήση τραπεζών ή άλλων χρηματοπιστωτικών διαμεσολαβητών. Μια σειρά παραγόντων είναι πιθανό να επηρεάσει την πρόθεση των ατόμων να αναζητήσουν χρηματοδότηση ή δανεισμό μέσω διαδικτυακών επιλογών. Η πρόθεση αυτή σε περιόδους οικονομικής κρίσης, όπου η τραπεζική πίστωση είναι περιορισμένη, φαίνεται να καθιστά το crowdfunding αξιόπιστη εναλλακτική λύση έναντι του τραπεζικού δανεισμού υπό ορισμένες προϋποθέσεις. Η τρέχουσα έρευνα εντοπίζει τον συνδυασμό παραγόντων που καθορίζουν τις προθέσεις των δανειοληπτών να προτιμούν το crowdfunding σε περιόδους οικονομικής κρίσης. Δόθηκαν ερωτηματολόγια σε 215 άτομα στην Ελλάδα, τα οποία γνώρισαν πρόσφατα τη χρηματοπιστωτική κρίση ενώ χρησιμοποιήθηκαν δύο (2) διχοτομημένα ερωτήματα για να καταλήξουμε στο σωστό δείγμα, δηλαδή άτομα που έχουν τόσο γνώση του crowdfunding όσο και των επιπτώσεων της χρηματοπιστωτικής κρίσης. Τέθηκαν ερευνητικές υποθέσεις σύμφωνα με τη βιβλιογραφία αναφορικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν το crowdfunding και οι μεταβλητές ελέγχθηκαν στατιστικά (inter-item correlations, ordinal regression analysis και mediation tests). Τα ευρήματα δείχνουν ότι η πλατφόρμα του crowdfunding και τα κοινωνικά δίκτυα είναι ζωτικής σημασίας προκειμένου να θεωρηθεί το crowdfunding μια σοβαρή εναλλακτική έναντι του τραπεζικού συστήματος σε περιόδους οικονομικής κρίσης. Επιπλέον, ο οικονομικός αντίκτυπος ενός εγχειρήματος crowdfunding, η εμπιστοσύνη και οι άυλες και απτές ανταμοιβές που παρέχονται είναι επίσης σημαντικοί παράγοντες.
License: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΤΡΑ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΑΝΔΡΕΑΔΑΚΗ_ΜΑΡΙΑ.111502.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.88 MBUnknownView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons