Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39159
Title: ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΟΥ ΕΠΑΥΞΗΜΕΝΟΥ ΧΑΡΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΣΩΜΑΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ
Authors: Μίχος, Κυριάκος
metadata.dc.contributor.advisor: Παλαιγεωργίου, Γεώργιος
Keywords: επαυξημένη πραγματικότητα;augmented reality;περιβάλλοντα μεικτής πραγματικότητας;mixed reality environments;διάχυτες διεπαφές;pervasive interfaces;εκπαιδευτική τεχνολογία;educational technology
Issue Date: 23-Sep-2018
Abstract: Η ραγδαία τεχνολογική εξέλιξη των ημερών μας, δημιουργεί νέες προοπτικές κάτι που αφορά και στην εκπαίδευση, ώστε αυτή να αναβαθμιστεί. Στόχος αυτής της μελέτης ήταν ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η αξιολόγηση ενός περιβάλλοντος μεικτής πραγματικότητας, με στόχο την υποβοήθηση μαθητών δημοτικού, για την εξοικείωσή τους με θέματα γεωγραφίας. Το περιβάλλον εκμάθησης αποτελούταν από ένα τρισδιάστατο επαυξημένο χάρτη, με απτικές αλληλεπιδράσεις. Συγκεκριμένα, αφορούσε τη γεωγραφική περιοχή της δυτικής Μακεδονίας, στην οποία οι συμμετέχοντες ταξίδευαν με το δάκτυλό τους, ώστε να γνωρίσουν καινούρια μέρη και να αλληλεπιδράσουν με διάφορες απτικές διεπαφές. Κάθε φορά συμμετείχε ένα άτομο στην εφαρμογή, το οποίο στη συνέχεια την αξιολόγησε κι έδινε συνέντευξη. Στην έρευνα συμμετείχαν δύο ομάδες ατόμων, μαθητές της τετάρτης δημοτικού και φοιτητές/ μελλοντικοί δάσκαλοι από την Παιδαγωγική σχολή του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, στην Φλώρινα. Από την ανάλυση που πραγματοποιήθηκε στα αποτελέσματα, διαπιστώθηκε ότι και οι δύο ομάδες βαθμολόγησαν πολύ καλά την εφαρμογή, όσον αφορά την ευκολία χρήσης, το βαθμός συγκέντρωσης τους, την αυτοτελή εμπειρία, την αποκτηθείσα γνώση και την ευχρηστία της εφαρμογής. Τα προηγούμενα επιβεβαιώθηκαν κι από τις συνεντεύξεις που έδωσαν οι συμμετέχοντες, αποκαλύπτοντας ότι το πολυτροπικό περιβάλλον ενίσχυσε την εμπλοκή και το κίνητρό τους, ενώ ταυτόχρονα έδωσε μια ιδιαίτερα διασκεδαστική διάσταση στην εκμάθηση γεωγραφίας. Κλείνοντας, αφού τα αποτελέσματα της έρευνας ήταν ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά, προτείνεται, η πραγματοποίηση νέων ερευνών για εύρεση νέων τύπων αλληλεπίδρασης πάνω στον επαυξημένο τρισδιάστατο χάρτη, αλλά και για μελέτη των παιδαγωγικών προεκτάσεων, που αφορούν το κάθε νέο τύπο αλληλεπίδρασης.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΣΔΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kyriakos Michos - master's thesis.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.99 MBPDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons