Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39147
Title: Η συμβολή της ταχύτητας κίνησης οχημάτων στην περιβαλλοντική επιβάρυνση
Authors: Τρίκκας, Γεώργιος
Advisor: Κεχαγιά , Φωτεινή
Keywords: Ταχύτητα μελέτης;Design speed;όγκος χωματισμών;road earthworks;ατμοσφαιρική ρύπανση;air pollution;θόρυβος κυκλοφορίας οχημάτων;traffic noise;οδική ασφάλεια;road safety
Issue Date: 28-Sep-2018
Abstract: Η σημαντική αύξηση κυκλοφορίας των ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων και η ανάγκη για ταχύτερες μετακινήσεις είναι χαρακτηριστικά της εποχής μας. Οι υψηλοί κυκλοφοριακοί φόρτοι δημιουργούν την ανάγκη κατασκευής οδών με σημαντικές διαφορές από αυτές που χρησιμοποιούνταν στο πρόσφατο παρελθόν. Η κατασκευή οδών που παρακολουθούν το φυσικό ανάγλυφο και έχουν μικρές ακτίνες καμπυλότητας στην οριζοντιογραφία ανήκουν πια σε μια άλλη εποχή. Σήμερα η τεταμένη χάραξη της οδού με μεγάλες ευθυγραμμίες δημιουργεί την αίσθηση της άνεσης και της ευκολίας στις μετακινήσεις. Η ταυτόχρονη ανάπτυξη υψηλότερων ταχυτήτων έχει σημαντικές δυσμενείς επιπτώσεις με κυριότερη τα τροχαία ατυχήματα, αλλά και περιβαλλοντικές επιπτώσεις, όπως ο θόρυβος και η εκπομπή καυσαερίων που επηρεάζουν την ποιότητα κατοίκησης των αστικών περιοχών. Η ταχύτητα μελέτης ενός οδικού έργου καθορίζεται από την κατηγορία της οδού που πρόκειται να κατασκευαστεί και επηρεάζει σημαντικά τον όγκο των χωματισμών που δημιουργούνται - ορύγματα, επιχώματα – στην φάση της κατασκευής του έργου. Επίσης η ταχύτητα σχεδιασμού μεταβάλλει το μέσο εύρος κατάληψης του οδικού έργου και το μήκος της οδού που θα κατασκευαστεί. Η κίνηση των αυτοκινήτων έχει το μεγαλύτερο ποσοστό συνεισφοράς στους εκπεμπόμενους ατμοσφαιρικούς ρύπους. Οι παράγοντες που επηρεάζουν τους εκπεμπόμενους ρύπους καθώς και τα αριθμητικά μοντέλα κατανάλωσης καυσίμου και ατμοσφαιρικής ρύπανσης που αναλύονται παρακάτω, βοηθούν στον υπολογισμό της ποσότητας των καυσίμων που χρησιμοποιούνται και της ποσότητας των αέριων ρύπων που απελευθερώνονται στην ατμόσφαιρα. Από μελέτες που εξετάζουν την σχέση της ταχύτητας κυκλοφορίας και της εκπομπής αέριων ρύπων εξάγονται τα απαιτούμενα συμπεράσματα για τον μετριασμό των εκπομπών των αέριων ρύπων. Η οδική κυκλοφορία είναι η πιο σημαντική αιτία που προκαλεί ενόχληση από τον θόρυβο. Από την εξέταση των επιπτώσεων που έχει η μείωση της ταχύτητας κυκλοφορίας στην ένταση του θορύβου, έχει εξαχθεί το συμπέρασμα ότι ο πιο άμεσος και αποτελεσματικός τρόπος για τον περιορισμό του θορύβου κυκλοφορίας είναι η μείωση της ταχύτητας. Επίσης άλλες μελέτες προσδιορίζουν τον αριθμό των ατυχημάτων και τη σοβαρότητα της σύγκρουσης σε σχέση με την ταχύτητα κυκλοφορίας.
Rights Creative Commons: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΣΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
trikkas_D.E..pdf"Κυρίως σώμα διπλωματικής", "Παράρτημα"12.83 MBpdfView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons