Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39144
Title: Αξιολόγηση της αίσθησης της ασφάλειας κατά την κίνηση σε κυκλικό κόμβο
Authors: Μοσχούς, Ευαγγελία
Advisor: Κεχαγιά, Φωτεινή
Keywords: κυκλικός κόμβος;ασφάλεια;αίσθηση;Ρόδος
Issue Date: 28-Sep-2018
Abstract: Τα οδικά δίκτυα αποτελούν σημαντικά έργα υποδομών και ο σωστός τους σχεδιασμός αποσκοπεί στην οδική ασφάλεια και στην άνεση των χρηστών. Από τα κρισιμότερα σημεία σε ένα δίκτυο είναι οι διασταυρώσεις. Μια σύγχρονη σχεδιαστική αντίληψη αποτελούν οι κυκλικοί κόμβοι, ένας τύπος ισόπεδου κόμβου όπου οι οδηγοί προκειμένου να αλλάξουν κατεύθυνση, υποχρεούνται σε κυκλική δεξιόστροφη κίνηση γύρω από μια κεντρική νησίδα. Στο νησί της Ρόδου, έχουν κατασκευαστεί πρόσφατα 4 κυκλικοί κόμβοι στην εθνική οδό Ρόδου-Λίνδου και ένας στην πόλη της Ρόδου, αντικαθιστώντας διασταυρώσεις με σηματοδότηση ή ελεύθερες διασταυρώσεις με παραχώρηση προτεραιότητας. Λόγω της πρόσφατης εμφάνισής τους οι περισσότεροι οδηγοί (και πεζοί) δεν είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με την κίνηση εντός αυτών. Με την παρούσα εργασία έγινε προσπάθεια να καταγραφούν οι απόψεις των χρηστών του οδικού δικτύου σχετικά με το αίσθημα της ασφάλειας κατά την κίνηση εντός των κυκλικών κόμβων. Προκειμένου να αντληθούν οι πληροφορίες πραγματοποιήθηκε έρευνα με ερωτηματολόγιο. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο νησί της Ρόδου και συμμετείχαν συνολικά 328 οδηγοί. Τα αποτελέσματα τις έρευνας αποτυπώνουν την άποψη των οδηγών ως εξής: • Δηλώνουν ενημερωμένοι για τους κανόνες λειτουργίας των κυκλικών κόμβων, κυρίως από τις σχολές οδηγών. • Από τους κινδύνους συγκρούσεων θεωρούν μέτρια πιθανή μόνο την περίπτωση ατυχήματος ενός εισερχόμενου στον κόμβο όχημα με ένα που κινείται ήδη εντός του κόμβου. Οι υπόλοιποι τύποι συγκρούσεων ανάμεσα σε οχήματα όπως και η πιθανότητα πρόσκρουσης στις νησίδες του κόμβου δεν αξιολογούνται ως πιθανοί. • Μετά την κατασκευή των κυκλικών κόμβων οι οδηγοί δήλωσαν πιο συγκεντρωμένοι, πως η ορατότητα βελτιώθηκε, και πως οι ταχύτητες είναι μειωμένες. • Εμπιστεύονται τους φωτεινούς σηματοδότες ως ασφαλέστερο τρόπο κίνησης πεζών και οχημάτων. • Θεωρούν πως η οδική ασφάλεια βελτιώθηκε, πως μειώθηκαν οι διέλευσης από τις διασταυρώσεις και πως ο κυκλικός κόμβος προσαρμόζεται καλύτερα στο περιβάλλον. • Με βάση όλα τα κριτήρια που θεωρούν σημαντικά, ο τύπος της διασταύρωσης που θα επέλεγαν είναι και πάλι ο κυκλικός κόμβος, ακόμη κι αν είχαν επιλογή τους φωτεινούς σηματοδότες ή τον τύπο διασταύρωσης με παραχώρηση προτεραιότητας. • Πιστεύουν πως ένα μάλλον μεγάλο ποσοστό οδηγών τους οδηγεί επικίνδυνα στους κυκλικούς κόμβους. • Η γενική τους άποψη για τους υλοποιημένους κυκλικούς κόμβους είναι μάλλον θετική όπως και θετικοί θα ήταν στην μετατροπή και άλλων διασταυρώσεων σε κυκλικούς κόμβους στο νησί της Ρόδου. • Οι επαγγελματίες οδηγοί διαφοροποιούνται στατιστικά σε πολλές απαντήσεις από τους μη επαγγελματίες οδηγούς δίνοντας υψηλότερα ποσοστά στους κυκλικούς κόμβους. Όλα τα αποτελέσματα συμφωνούν με τα ευρήματα προηγούμενων ερευνών αλλά και με τη φιλοσοφία κατασκευής των κυκλικών κόμβων
Rights Creative Commons: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΣΕ Διπλωματικές Εργασίες



This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons