Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39027
Title: H επαγγελματική ανάπτυξη του σύγχρονου εκπαιδευτικού: απόψεις των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου Θερμαϊκού (Ν.Θεσσαλονίκης).
Authors: Θωμά, Μεταξία
metadata.dc.contributor.advisor: Ιορδανίδης, Γεώργιος
Keywords: επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικού;παράγοντες επαγγελματικής ανάπτυξης
Issue Date: 22-Sep-2018
Abstract: Η παρούσα εργασία έχει σκοπό τη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών για την έννοια και για τους παράγοντες της επαγγελματικής ανάπτυξης, για τις ενδοσχολικές αναπτυξιακές δραστηριότητες, καθώς και για τη συμβολή της σχολικής ηγεσίας και της κουλτούρας του σχολείου σ΄αυτήν. Η επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού συνδέεται τόσο με την προσωπική ανάπτυξή του, όσο και με την υποστήριξη της διδασκαλίας και της μάθησης στο σχολικό χώρο και αποτελεί προσπάθεια βελτίωσης της ποιότητας της εκπαίδευσης. Γι΄ αυτούς τους λόγους πρέπει να αποτελεί βασικό κομμάτι της εκπαιδευτικής πολιτικής του κάθε σχολείου. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας πραγματοποιείται μια σύντομη αναφορά στην επαγγελματική ταυτότητα του σύγχρονου έλληνα εκπαιδευτικού, παρουσιάζονται γενικότερα θέματα που αφορούν την επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού και στη συνέχεια αναφέρονται οι παράμετροι - παράγοντες που συμβάλλουν στην επαγγελματική ανάπτυξη. Στο εμπειρικό μέρος παρατίθεται η αντίστοιχη ποσοτική έρευνα που υλοποιήθηκε σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Γυμνάσια, Λύκεια, ΕΠΑ.Λ.) και το δείγμα της αποτελείται από 132 εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Θερμαϊκού . Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας είναι: Οι εκπαιδευτικοί πιστεύουν ότι η επαγγελματική τους ανάπτυξη εξαρτάται κυρίως από τις βασικές τους σπουδές, αλλά και από τη συνεχή και οργανωμένη επιμόρφωση από την πολιτεία, τη σχολική κουλτούρα, την ανάπτυξη πρωτοβουλιών και τον τρόπο άσκησης της σχολικής ηγεσίας. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί στοχεύουν στην επαγγελματική τους ανάπτυξη και τη συνδέουν με την προσωπική τους ανάπτυξη, την αυτοεπιμόρφωση και τη βελτίωση στην άσκηση του εκπαιδευτικού τους έργου. Οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι οι ενδοσχολικές αναπτυξιακές δραστηριότητες συμβάλλουν στην επαγγελματική τους ανάπτυξη, όταν λαμβάνουν υπόψη τους τις επιμορφωτικές τους ανάγκες, παρέχουν δυνατότητες πρακτικής εφαρμογής και εστιάζουν τόσο στο αντικείμενο, όσο και στις πρακτικές της διδασκαλίας. Πεποίθηση των εκπαιδευτικών είναι ότι ο τρόπος άσκησης της ηγεσίας συμβάλλει ουσιαστικά στην επαγγελματική τους ανάπτυξη, όταν στο σχολικό χώρο ο διευθυντής καλλιεργεί θετικό κλίμα αλληλοσεβασμού, συνεργατικότητας, και αναγνωρίζονται οι προσπάθειες και το έργο των εκπαιδευτικών. Τέλος οι εκπαιδευτικοί εμφανίζονται μέτρια ως πολύ ικανοποιημένοι από τη σχολική κουλτούρα των μονάδων στις οποίες υπηρετούν, με δυνατότητες όμως περαιτέρω βελτίωσης.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΘΩΜΑ ΤΕΛΙΚΗ ΔΙΠΛ.2018.pdf"Κυρίως σώμα διπλωματικής" και "Παραρτήματα"2.2 MBAdobe PDF, Adobe Acrobat Reader DCView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.