Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39003
Title: Προσδιορισμός φαινολικού περιεχομένου σε οίνους. Μεθοδολογίες προσδιορισμού – Διδακτική προσέγγιση
Authors: ΒΟΥΛΓΑΡΗ, ΕΥΣΤΡΑΤΙΑ
Advisor: ΚΑΤΣΙΑΜΠΟΥΡΑ, ΙΩΑΝΝΑ
Keywords: ΟΙΝΟΣ;ΠΟΛΥΦΑΙΝΟΛΕΣ;ΚΡΑΣΙ;ΑΝΤΙΟΞΕΙΔΩΤΙΚΑ
Issue Date: 30-Sep-2018
Abstract: Ανάμεσα στα πολυάριθμα είδη που φύονται στον πλανήτη μας, ξεχωρίζει για την μοναδικότητα του το αμπέλι και ο καρπός του αμπελιού το σταφύλι. Μελέτες δε που έγιναν και ακόμα συνεχίζονται, κατατάσσουν και το προϊόν που εξάγεται από το σταφύλια, δηλαδή το κρασί, σε ξεχωριστή θέση, κυρίως για τις ιαματικές του ιδιότητες. Η εξήγηση γι’ αυτές τις ιδιότητες του κρασιού, πιο πολύ αποδίδονται στο υψηλό φαινολικό περιεχόμενο του. Το φαινολικό περιεχόμενο που κυρίως προέρχεται από τα στερεά μέρη του σταφυλιού, είναι αυτό που καθορίζει, την πίκρα, την στιφάδα, το χρώμα, και το άρωμα του κρασιού. Επιπλέον οι πολυφαινόλες είναι και το συντηρητικό για το κρασί αφού δρούν ως αντιοξειδωτικά. Σε αυτές τις αντιοξειδωτικές ιδιότητες αποδίδουν και τα ευεργετικά αποτελέσματα για την υγεία του ανθρώπου γιατί απενεργοποιούν τις επιβλαβείς ελεύθερες ρίζες και προστατεύουν από πολλές σοβαρές ασθένειες. Στην παρούσα διπλωματική εργασία, αρχικά γίνεται μία γενική αναφορά γνωριμίας με το φαινολικό περιεχόμενο των σταφυλιών και του κρασιού. Ακολουθεί μία περιήγηση, πώς από την άμπελο παράγεται καλής ποιότητας σταφύλι, στην συνέχεια, το γλεύκος και τελικά, το κρασί. Γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην εκχύλιση των πολύτιμων φαινολικών συστατικών. Ακόμη μεγαλύτερη έμφαση αποδίδεται στις μεθόδους προσδιορισμού του φαινολικού περιεχομένου, γιατί αυτές είναι που θα βοηθήσουν να επιτευχθεί με εναλλαγές στις συνθήκες καλλιέργειας, οινοποίησης και παλαίωσης, κρασί με βέλτιστο φαινολικό περιεχόμενο. Κρίθηκε ακόμα σημαντικό να αναφερθεί η επεξεργασία των αποβλήτων οινοποίησης καθώς και η εκμετάλλευση των προϊόντων αυτής της επεξεργασίας. Από αυτήν την επιστημονική γνώση, τμήμα της απλουστεύθηκε και συμπιέστηκε, έτσι ώστε να μπορεί να μεταφερθεί σε σχολική τάξη δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, παρέχοντας το προτεινόμενο διδακτικό σενάριο. Η θεωρητική και πειραματική προσέγγιση του συγκεκριμένου σεναρίου, έχει στόχο την κατανόηση του βασικού εννοιολογικού πλαισίου της νέας γνώσης από τους μαθητές, και επιπλέον την απόκτηση πρακτικών δεξιοτήτων ώστε να εξοικειωθούν με το μεθοδολογικό πλαίσιο των Φυσικών Επιστημών, δηλαδή να μπορούν να χειρίζονται τις κύριες μεθόδους επιστημονικού συμπερασμού.
Appears in Collections:ΚΦΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ.pdfPDF988.58 kBPDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.