Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/38565
Title: Στρατηγικές και τεχνικές για την προαγωγή της δεξιότητας κατανόησης γραπτού λόγου στο μάθημα της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας. Μια έρευνα βασισμένη στην ανάλυση του εγχειριδίου "Deutsch-ein Hit 1! (Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ)"
Authors: ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, ΑΛΕΞΙΑ
Advisor: ΧΡΥΣΟΥ, ΜΑΡΙΟΣ
Keywords: Lesestrategien;Στρατηγικές;Techniken;Tεχνικές
Issue Date: 22-Sep-2018
Abstract: Η εργασία αυτή αναφέρεται στο θέμα που αφορά τη δεξιότητα κατανόησης γραπτού λόγου στο μάθημα των γερμανικών. Εξετάζεται εάν το βιβλίο «Deutsch – ein Hit! 1 (Band A)» προάγει δεξιότητες κατανόησης γραπτού λόγου και τεχνικές οι οποίες βοηθούν τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα, δηλαδή, πιο εύκολα και πιο γρήγορα ξενόγλωσσα κείμενα. Το βιβλίο «Deutsch – ein Hit! 1 (Band A)» είναι αυτό το οποίο πρέπει να διδάσκεται στα ελληνικά δημόσια γυμνάσια για την εκμάθηση της γερμανικής γλώσσας κατόπιν εντολής του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Το βιβλίο «Deutsch – ein Hit! 1 (Band A)» εκδόθηκε το 2006, ενώ ήδη η διεθνής επιστημονική βιβλιογραφία και αρθρογραφία έχει αναδείξει το σημαντικό ρόλο που επιδεικνύουν οι στρατηγικές μάθησης όχι μόνο για την εκμάθηση των γερμανικών αλλά και για την εκμάθηση όλων των μαθημάτων που διδάσκονται στα σχολεία, καθώς, επίσης και για την αυτόνομη μάθηση των μαθητών. Οι μαθητές χρησιμοποιούν στρατηγικές μάθησης είτε συνειδητά είτε ασυνείδητα. Όμως, όσο πιο συνειδητή είναι η τεχνική της χρήσης των στρατηγικών και όσο πιο ξεκάθαρες γίνονται στη συνείδηση ενός μαθητή τόσο πιο αποτελεσματική και εύκολη καθίσταται η μάθηση. Συνεπώς, είναι σημαντικό οι εκπαιδευτικοί να διδάσκουν στρατηγικές μάθησης στους μαθητές και να τις κάνουν κατανοητές και ξεκάθαρες σε αυτούς επαναλαμβάνοντας ασκήσεις που συμβάλλουν σε αυτό. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα ο κάθε μαθητής να κατανοεί ποια είναι η στρατηγική μάθησης που του ταιριάζει σε κάθε περίπτωση. Στην παρούσα εργασία αναφέρονται, συνολικά, οι στρατηγικές κατανόησης γραπτού λόγου και οι τεχνικές οι οποίες χρησιμοποιούνται στο βιβλίο «Deutsch – ein Hit! 1 (Band A)». Αυτή η ξεκάθαρη αναφορά γίνεται διότι στο συγκεκριμένο βιβλίο το οποίο χρησιμοποιείται από τους μαθητές στο σχολείο, ορισμένες φορές καθίσταται σαφής η στρατηγική μάθησης που πρέπει να ακολουθήσουν, μέσω οδηγιών ή αναφορών που υπάρχουν σε αυτό ενώ άλλες φορές αυτό είναι ασαφές δεδομένου ότι δεν υπάρχουν οι κατάλληλες αναφορές στο βιβλίο. Συνεπώς, η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μία έρευνα η οποία έχει ως στόχο να εξετάσει αν προάγονται ικανοποιητικά οι στρατηγικές κατανόησης του γραπτού λόγου μέσα στο σχολικό βιβλίο «Deutsch – ein Hit! 1 (Band A)» ή αν ο εκπαιδευτικός της τάξης πρέπει να χρησιμοποιήσει επιπλέον υλικό για την προαγωγή αυτών. Η παρούσα έρευνα μπορεί να λειτουργήσει ως βοήθεια για τους εκπαιδευτικούς της γερμανικής γλώσσας στα ελληνικά δημόσια γυμνάσια σχολεία και να συμβάλλει ώστε οι ίδιοι να είναι πιο αποτελεσματικοί στο εκπαιδευτικό τους έργο. Η εργασία αποτελείται από δύο μέρη. Το πρώτο μέρος αποτελείται από το θεωρητικό κομμάτι στο οποίο περιγράφεται η διαδικασία της ανάγνωσης καθώς και οι στρατηγικές μάθησης και κατανόησης του γραπτού λόγου. Το δεύτερο μέρος αφορά το πρακτικό κομμάτι στο οποίο εξετάζονται τα κείμενα για την κατανόηση του γραπτού λόγου που υπάρχουν στο σχολικό βιβλίο. Για την κάθε άσκηση κατανόησης γραπτού λόγου που υπάρχει στο βιβλίο, παραθέτω μία μικρή περιγραφή και ένα σχετικό σχόλιο για τη στρατηγική και τεχνική που απαιτείται να χρησιμοποιήσει ο κάθε μαθητής. Επομένως, κάθε εκπαιδευτικός που θα διαβάσει την εργασία, θα μπορέσει να διακρίνει άμεσα εάν απαιτείται επιπλέον υλικό για να προάγει τις στρατηγικές μάθησης του γραπτού λόγου και να σκεφτεί τους τρόπους με τους οποίους θα το επιτύχει αυτό.
Rights Creative Commons: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΓΕΡ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
!!fertige Diplomarbeit mit Anhang!!!!.pdf"Κυρίως σώμα διπλωματικής με Παράρτημα"3.14 MBFoxit Reader 7.3, Best Reader for Everyday Use!View/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons