Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/38551
Title: ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΩΝ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ. Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
Authors: ΡΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗ, ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ
metadata.dc.contributor.advisor: ΒΗΧΟΥ, ΜΑΡΙΝΑ
Keywords: FLE;ΓΑΛΛΙΚΗ ΩΣ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ;ÉLÈVES RÉFUGIÉS ALLOPHONES;ΑΛΛΟΦΩΝΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ;ÉDUCATION INCLUSIVE;ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΗ ΕΚΑΙΔΕΥΣΗ;CLASSE PLURILINGUE ET PLURICULTURELLE;ΠΟΛΥΓΛΩΣΣΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΤΑΞΗ;ENTRETIEN;ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Issue Date: 29-Sep-2018
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο να διερευνήσει με ποιο τρόπο το μάθημα των γαλλικών θα μπορούσε να συμβάλλει στη σχολική συμπερίληψη των αλλόφωνων μαθητών προσφύγων που έχουν έρθει πρόσφατα (στην Ελλάδα) και φοιτούν στα ελληνικά σχολεία της πρωτοβάθμιας και συγχρόνως να ανταποκριθεί στους στόχους του επίσημου προγράμματος του σχολείου λαμβάνοντας υπόψη το γλωσσικό και πολιτιστικό υπόβαθρο όλων των μαθητών. Για αυτό το λόγο, στο πρώτο μέρος που αποτελεί το θεωρητικό πλαίσιο της μελέτης μας αναλύουμε την έννοια της σχολικής συμπερίληψης και εξηγούμε για ποιο λόγο αυτή η έννοια συνδέεται με τη φοίτηση των αλλόφωνων μαθητών προσφύγων. Στη συνέχεια, προβαίνουμε στην παρουσίαση της πολυγλωσσικής και πολυπολιτισμικής τάξης των γαλλικών ως πλαίσιο μιας παιδαγωγικής που στοχεύει στην εξοικείωση των μαθητών με τις διαφορετικές γλώσσες και κουλτούρες αλλά και στην παρουσίαση προσεγγίσεων που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν στοχεύοντας στην προώθηση της σχολικής συμπερίληψης των αλλόφωνων μαθητών προσφύγων αλλά και στην εξασφάλιση εκμάθησης των γαλλικών σε όλους τους μαθητές. Στο δεύτερο πρακτικό μέρος της μελέτης μας, προβαίνουμε στην ανάλυση του περιεχομένου δέκα ημι-δομημένων συνεντεύξεων τις οποίες πραγματοποιήσαμε με καθηγήτριες των γαλλικών της πρωτοβάθμιας που έχουν στις τάξεις τους αλλόφωνους μαθητές πρόσφυγες για να συγκεντρώσουμε δεδομένα μέσω των αντιλήψεων και των εμπειριών τους, προκειμένου να εξετάσουμε εάν οι μέθοδοι και οι πρακτικές που υιοθέτησαν στην πολυγλωσσική και πολυπολιτισμική τάξη συνέβαλαν στη σχολική συμπερίληψη αυτών των μαθητών αλλά και στην βελτιστοποίηση του μαθήματος των γαλλικών προς όφελος όλων των μαθητών. Τέλος, στο τρίτο και τελευταίο μέρος της μελέτης μας παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα της έρευνάς μας προς επιβεβαίωση ή όχι των υποθέσεων που διατυπώσαμε στο πλαίσιο της έρευνάς μας καθώς και τις διαπιστώσεις που προέκυψαν από την ερμηνεία των αποτελεσμάτων της.
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MÉMOIRE RONDOYIANNI PASCALINA .pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.41 MBPDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.