Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/jspui/handle/repo/38545
Title: Η εκπροσώπηση του γαλλόφωνου πολιτισμού στα σχολικά εγχειρίδια της γαλλικής γλώσσας στην Ελλάδα και ο ρόλος του εκπαιδευτικού
Authors: Μπάρκας, Θεόδωρος
metadata.dc.contributor.advisor: Νικολάου, Γεώργιος
Keywords: francophonie;γαλλοφωνία;interculturel;διαπολιτισμικό;francophones;γαλλόφωνες;culture;πολιτισμός
Issue Date: 29-Sep-2018
Abstract: Σε μια εποχή όπου η αγγλοσαξονική πολιτιστική κυριαρχία επεκτείνεται όλο και περισσότερο λόγω της παγκοσμιοποίησης και της ανόδου των κοινωνικών δικτύων, η Γαλλοφωνία, αυτή η ανάμειξη διαφόρων λαών, πολιτισμών και νοοτροπιών, θα μπορούσε να αποτελέσει εναλλακτικό πυλώνα και μια δύναμη πολιτιστικής ισορροπίας. Σε αυτό το πλαίσιο, η διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας γίνεται απαραίτητο εργαλείο για τη διάδοση των αξιών της Γαλλοφωνίας, με δεδομένο μάλιστα ότι η γλώσσα και ο πολιτισμός είναι αδιάσπαστα. Ωστόσο, είναι η κουλτούρα όλων των γαλλόφωνων χωρών που εκπροσωπείται στη διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας ή από την άλλη πλευρά ορισμένες χώρες αντιμετωπίζονται προνομιακά σε βάρος άλλων; Στην παρούσα διατριβή αρχικά μελετάμε, στο θεωρητικό μέρος, τη σχέση μεταξύ γλώσσας και πολιτισμού και τη σημασία της για τη διδασκαλία των γαλλικών, το ρόλο του εκπαιδευτικού στο πλαίσιο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και την έννοια της Γαλλοφωνίας. Στο δεύτερο μέρος προσπαθούμε να μάθουμε πώς διδάσκεται η κουλτούρα των γαλλόφωνων χωρών στις τάξεις γαλλικών στην Ελλάδα και αν ορισμένες από αυτές τις χώρες έχουν προνομιακή μεταχείριση. Για να γίνει αυτό, αναλύουμε εννέα εγχειρίδια, που διδάσκονται σε δημόσια σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και διεξάγουμε μια έρευνα που αφορά στους τους εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για να ανακαλύψουμε τις στάσεις και τις πρακτικές τους σχετικά με τη διδασκαλία της γαλλόφωνης κουλτούρας. Τέλος, αναλύουμε τα αποτελέσματα, τα ερμηνεύουμε και διαμορφώνουμε προτάσεις για την καλύτερη αντιπροσώπευση όλων των γαλλόφωνων χωρών στα εγχειρίδια των γαλλικών αλλά και κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας στην τάξη.
License: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Memoire_ 2018_Thodoris_Barkas.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής2.16 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons