Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/38418
Title: Διερεύνηση των απόψεων και στάσεων των παιδαγωγών προσχολικής αγωγής σχετικά με την εφαρμογή των αρχών της ΔΟΠ ως μέσο βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών στους Δημοτικούς Βρεφικούς και Νηπιακούς Σταθμούς
Authors: ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ-ΕΙΡΗΝΗ
metadata.dc.contributor.advisor: Παπαδούρης, Παναγιώτης
Keywords: Διοίκηση Ολικής Ποιότητας;Παιδικός Σταθμός;Φροντίδα;Εκπαίδευση;Βελτίωση;Total Quality Management;Nursery;Care;Education;Improvement
Issue Date: 23-Sep-2018
Abstract: Ο Παιδικός Σταθμός είναι ο πρώτος φορέας κοινωνικοποίησης του παιδιού προσχολικής ηλικίας. Στη συγκεκριμένη μελέτη επιχειρείται να διερευνηθεί η άποψη των παιδαγωγών προσχολικής αγωγής για την εφαρμογή των αρχών της φιλοσοφίας της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στους Παιδικούς Σταθμούς ως μέσο βελτίωσης των προσφερόμενων υπηρεσιών αγωγής και φροντίδας. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 29 Βρεφονηπιακούς και Παιδικούς Σταθμούς στους Δήμους Νέας Σμύρνης, Παλαιού Φαλήρου, Δάφνης – Υμηττού, Ηλιουπόλεως. Επιλέχθηκε η ποσοτική μέθοδος με τη χρήση ερωτηματολογίου και χρησιμοποιήθηκε η θεματική ανάλυση για την επεξεργασία ποιοτικών στοιχείων. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν ότι σε μεγάλο βαθμό τα βασικά χαρακτηριστικά της ΔΟΠ εφαρμόζονται στους Παιδικούς Σταθμούς. Η ικανοποίηση των αναγκών των παιδιών και των οικογενειών τους αποδεικνύεται πρωταρχικός σκοπός των παιδαγωγών των ΠΣ. Η ενεργός συμμετοχή όλων στις εκπαιδευτικές αποφάσεις για τον προγραμματισμό των δράσεων, η συνεργασία και η ομαδική προσπάθεια συνιστούν τις πρακτικές που ακολουθούνται. Οι παιδαγωγοί επιβεβαιώνουν τη συμβολή του προϊστάμενου στη διαμόρφωση κουλτούρας συνεργασίας, στην παρακίνηση, στην επιβράβευση. Επιζητούν τη συνεργασία μαζί του σε παιδαγωγικά θέματα.Υποστηρίζουν ότι η βελτίωση των υπηρεσιών συνδέεται με το στυλ ηγεσίας του προϊστάμενου, την κουλτούρα συνεργασίας, την υλικοτεχνική υποδομή, το μέγεθος της ομάδας παιδιών και την αναλογία παιδιών παιδαγωγών, τη σταθερότητα του προσωπικού, τη συνεργασία με τους γονείς, την εισαγωγή καινοτόμων δράσεων, την επιμόρφωση. Πιστεύουν ότι η έννοια της ποιότητας του παιδαγωγικού έργου συνδέεται με την αποτελεσματικότητα και την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων για την ανάπτυξη του παιδιού ενώ η έννοια της συνεχούς βελτίωσης των υπηρεσιών με τη συνεχή επιμόρφωση. Διαπιστώνεται η αναγκαιότητα επιμόρφωσης και προτείνεται η οργάνωση συστηματικής επιμορφωτικής διαδικασίας για τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Εργασια Pdf.pdfΔιπλωματική Εργασία2.92 MBView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.