Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/38392
Title: Η διεκδίκηση θέσεων ευθύνης από γυναίκες εκπαιδευτικούς ως στόχος για την επαγγελματική τους ανάπτυξη. Παράγοντες που συμβάλλουν στην ενθάρρυνσή/αποθάρρυνσή τους στην προσπάθεια ανάληψης ηγετικών θέσεων. Η περίπτωση γυναικών εκπαιδευτικών στα δημόσια δημοτικά σχολεία δυτικής Θεσσαλονίκης
Authors: Γεωργαντζιά, Βασιλική
Advisor: Ανδρούτσου, Δέσποινα
Keywords: διοίκηση, φύλο, γυναίκα, εκπαίδευση, επαγγελματική ανάπτυξη;administration, sex, woman, education, professional development
Issue Date: 22-Sep-2018
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά τις απόψεις των γυναικών εκπαιδευτικών, που εργάζονται σε δημοτικά σχολεία, για την επαγγελματική ανάπτυξη του γυναικείου φύλου, τη διεκδίκηση διοικητικής θέσης στο πλαίσιο αυτής, καθώς και τα χαρακτηριστικά που αποδίδουν στα διοικητικά στελέχη, ανάλογα με το φύλο. Επιπλέον, διερευνά τους παράγοντες που αναστέλλουν ή ενθαρρύνουν τη διεκδίκηση θέσης ευθύνης από τις γυναίκες εκπαιδευτικούς. Η εν λόγω έρευνα συνιστά μια έρευνα πεδίου, κάνοντας χρήση ερωτηματολογίου και ποσοτική ανάλυση των δεδομένων (περιγραφική στατιστική και παραγοντική ανάλυση). Το δείγμα των ερωτώμενων διαμορφώθηκε από 202 γυναίκες εκπαιδευτικούς, που εργάζονται σε δημοτικά σχολεία της δυτικής Θεσσαλονίκης. Η συλλογή των ερωτηματολογίων, καθώς και η πιλοτική έρευνα, έλαβε χώρα τον μήνα Μάρτιο του 2018. Το ερευνητικό εργαλείο, που χρησιμοποιήθηκε, αποτελείται από 23 ερωτήσεις και δομήθηκε σε πέντε άξονες. Ο πρώτος άξονας διερευνά τα ατομικά – δημογραφικά χαρακτηριστικά των συμμετεχουσών. Οι ερωτήσεις του δεύτερου άξονα εστιάζουν στο πώς αντιλαμβάνονται οι συμμετέχουσες την επαγγελματική τους ανάπτυξη. Ο τρίτος άξονας διερευνά τις απόψεις των συμμετεχουσών για τις διοικητικές ικανότητες, αναφορικά με το φύλο. Ο τέταρτος άξονας ανιχνεύει τους ανασταλτικούς παράγοντες, που, σύμφωνα με τις απόψεις των συμμετεχουσών, σχετίζονται με τη διεκδίκηση διευθυντικών θέσεων. Ο πέμπτος άξονας διερευνά τις απόψεις των ερωτώμενων για τους παράγοντες, που ενθαρρύνουν τη διεκδίκηση θέσεων ευθύνης από γυναίκες. Αναφορικά με τους τομείς επιμόρφωσης, στα πλαίσια της επαγγελματικής τους ανάπτυξης, οι περισσότερες συμμετέχουσες δήλωσαν την ανάγκη επιμόρφωσης σε θέματα διαχείρισης τάξης και επίλυσης συγκρούσεων μεταξύ μαθητριών/τών. Οι ερωτώμενες, στη μεγάλη τους πλειονότητα, δήλωσαν ότι οι διοικητικές ικανότητες δεν εξαρτώνται από το φύλο. Αναφορικά με τους ανασταλτικούς παράγοντες διεκδίκησης θέσεων ευθύνης, οι συμμετέχουσες εξήραν τις οικογενειακές υποχρεώσεις και το ενδιαφέρον για τη διδασκαλία. Σχετικά με τους ενθαρρυντικούς παράγοντες για την ανάληψη θέσης ευθύνης, ξεχωρίζει ο παράγοντας των εσωτερικών κινήτρων για τις επιλογές και την καριέρα μιας εκπαιδευτικού.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Γεωργαντζιά_Διπλωματική_Εργασία_2018.pdf"Κυρίως σώμα διπλωματικής", "Παράρτημα"13.75 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.