Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/38388
Title: «Διερεύνηση της ομαλής ένταξης των παιδιών προσφύγων στην εκπαιδευτική διαδικασία: η οπτική των Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων και των εκπαιδευτικών που δούλεψαν στη «τυπική» και «μη τυπική εκπαίδευση»
Authors: Ψυρρούκα, Βασιλική
Advisor: Ανδρούσου, Αλεξάνδρα
Keywords: ένταξη προσφύγων, εκπαίδευση παιδιών προσφύγων, τυπική μη τυπική εκπαίδευση, επιμόρφωση εκπαιδευτικών;refugee integration, education of refugee children, formal and non-formal education, teacher training
Issue Date: 22-Sep-2018
Abstract: Ο σκοπός της έρευνας που παρουσιάζεται στην παρούσα εργασία είναι να ανιχνεύσει τα αποτελέσματα της εκπαιδευτικής πολιτικής που ακολουθήθηκε για την συμπερίληψη και συνεκπαίδευση των παιδιών προσφύγων. Στο πλαίσιο της ποιοτικής έρευνας με ερευνητικό εργαλείο την ημι-δομημένη συνέντευξη, έξι εκπαιδευτικοί της «τυπικής», τέσσερις της «μη τυπική» εκπαίδευσης και δύο Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων παρουσίασαν τις απόψεις τους για τις διδακτικές τους επιλογές, τη συνεργασία με άλλους φορείς και πρόσωπα, τις σχέσεις τους με τα παιδιά και τους γονείς, τα προβλήματα που συνάντησαν, και τις προτάσεις τους για το εκπαιδευτικό μέλλον των προσφυγόπουλων. Επιπλέον έδωσαν πληροφορίες για το αίσθημα επάρκειας που έχουν και έγινε προσπάθεια να παρουσιάσουν τις επιμορφωτικές τους ανάγκες και το συσχετισμό της αρχικής τους κατάρτισης με τη διαχείριση ομάδων, με διαφορετικά πολιτιστικά και εθνικά χαρακτηριστικά. Τα αποτελέσματα της έρευνας αποκαλύπτουν την ανάγκη προετοιμασία όλων των εκπαιδευτικών από τις αρχικές τους σπουδές, καθώς και την κατάρτιση και επιμόρφωσή τους πριν διδάξουν στις τάξεις με παιδιά προσφύγων. Η έλλειψη γνώσης για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης γλώσσας καθώς και η απουσία κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού δυσχέρανε το έργο τους. Συν αυτώ κρίθηκε απαραίτητη και η συνεργασία «τυπικής» και «μη τυπικής» εκπαίδευσης έτσι ώστε η μία να συμπληρώνει την άλλη, καθώς και η υποστήριξη από διάφορους φορείς, σχολικούς συμβούλους, ψυχολόγους για την καλύτερη καθοδήγηση τους σε γνωστικά θέματα, αλλά και σε θέματα διαχείρισης συμπεριφορών. Από την άλλη το ενδιαφέρον τους και η αναδυόμενη διαπολιτισμική τους ικανότητα βοήθησε στην καλλιέργεια ενός ασφαλούς κλίματος για τα παιδιά και στην ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης τόσο με αυτά, όσο και με τους γονείς. Επίσης πολύ σημαντικές ήταν και οι προτάσεις όλων των εμπλεκόμενων για το εκπαιδευτικό μέλλον των παιδιών αυτών.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Ε. Βασιλική Ψυρρούκα ΕΚΠ 51 2017-2018.pdfΔιπλωματική2.29 MBPDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.