Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/38378
Title: Επιμορφωτικές ανάγκες αναπληρωτών εκπαιδευτικών των δυσπρόσιτων - απομακρυσμένων περιοχών του νομού Κυκλάδων
Authors: ΓΙΑΝΤΣΙΟΥ, ΧΡΥΣΗ
Advisor: ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Keywords: Διερεύνηση επιμορφωτικών αναγκών;Investigation of training needs;Επιμόρφωση εκπαιδευτικών;Teachers training;Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί;Substitute teachers;Δυσπρόσιτα και απομακρυσμένα σχολεία;Inaccessible and remote schools;Εξ αποστάσεως επιμόρφωση;Distance learning;Κίνητρα και εμπόδια μάθησης;Incentives and obstacles of learning
Issue Date: 23-Sep-2018
Abstract: Κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής τους πορείας οι εκπαιδευτικοί παρακολουθούν πολλές επιμορφώσεις, με σκοπό να εξελιχθούν σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο. Πολλές φορές, όμως, αυτές δεν ανταποκρίνονται στις επιθυμίες και στις ανάγκες τους, καθώς δεν έχει προηγηθεί καμία διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών τους. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει αυτές τις ανάγκες των αναπληρωτών εκπαιδευτικών της Π.Ε. των δυσπρόσιτων και απομακρυσμένων σχολείων του νομού Κυκλάδων, όπως επίσης και τα κίνητρα και τα εμπόδιά τους. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας γίνεται η αποσαφήνιση των βασικότερων όρων και η βιβλιογραφική ανασκόπιση, ενώ ακολουθεί η περιγραφή της εμπειρικής έρευνας, η δήλωση σκοπού και τα ερευνητικά ερωτήματα. Στη συνέχεια, παρουσιάζεται η μεθοδολογία της έρευνας που ακολουθήθηκε με την παρουσίαση των συμμετεχόντων, του ερευνητικού εργαλείου και της διαδικασίας, ενώ στο τέλος αναλύονται και ερμηνεύονται τα αποτελέσματα. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2018 και είχε ως δείγμα 96 αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Το εργαλείο της έρευνας ήταν ένα ερωτηματολόγιο και η επεξεργασία των δεδομένων του έγινε με το στατιστικό πρόγραμμα IBM SPSS Statistics Version 24. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως ελάχιστοι εκπαιδευτικοί έχουν ερωτηθεί για τις επιμορφωτικές τους ανάγκες. Επιπλέον, ο ρόλος του εκπαιδευτικού στις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας αναδείχθηκε ως ο κυριότερος λόγος που καθιστά αναγκαία τη διαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ενώ το Υπουργείο Παιδείας, τα Πανεπιστήμια και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο θεωρήθηκαν οι καταλληλότεροι φορείς για την υλοποίηση επιμορφώσεων. Οι συμμετέχοντες έδειξαν προτίμηση στις πρωινές και εξ αποστάσεως επιμορφώσεις με τη χρήση νέων τεχνολογιών. Το ισχυρότερο κίνητρο τους είναι η θεματολογία, όπως είναι η διαχείριση της σχολικής τάξης, οι μαθησιακές δυσκολίες και η ειδική αγωγή, ενώ μεγαλύτερο εμπόδιο είναι ο τόπος κατοικίας και εργασίας τους. Απαραίτητη θεωρούν τη χορήγηση πιστοποιητικού, ενώ ενημερώνονται για τις επιμορφώσεις από το διαδίκτυο. Τέλος, αναδείχθηκαν κάποιες συσχετίσεις του φύλου, της ηλικίας και των χρόνων πραγματικής προϋπηρεσίας με τα παραπάνω στοιχεία.
Rights Creative Commons: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΓΙΑΝΤΣΙΟΥ_ΧΡΥΣΗ_Περίληψη.pdfΠερίληψη και λέξεις κλειδιά διπλωματικής282.85 kBpdfView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons