Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/38344
Title: Οι Πεποιθήσεις και οι Στάσεις των Ελλήνων Καθηγητών της Αγγλικής για τη Διδασκαλία της ως Ξένης Γλώσσας στις Δομές Δια Βίου Μάθησης
Authors: Γιάνναρου, Ευφροσύνη
Advisor: Μανωλοπούλου Σέργη, Ελένη
Keywords: lifelong education;second chance schools;adult education;vocational training institutes;centers of lifelong learning;lifelong learning;beliefs;attitudes
Issue Date: 22-Sep-2018
Abstract: Η παρούσα εργασία αναφέρεται στο πεδίο της δια βίου μάθησης και , πιο συγκεκριμένα, αφορά στη διδασκαλία της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας σε δομές δια βίου μάθησης που λειτουργούν στην Ελλάδα. Οι δομές δια βίου μάθησης που ερευνώνται είναι τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης και τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης. Σκοπός της έρευνας είναι να ερευνήσει τη γνώση των Ελλήνων καθηγητών της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας όσον αφορά στις δομές δια βίου μάθησης που λειτουργούν στην Ελλάδα και , επίσης, όσον αφορά στο ρόλο της Αγγλικής ως γνωστικού αντικειμένου το οποίο διδάσκεται σε αυτές. Ένας άλλος στόχος είναι να εξεταστούν οι πεποιθήσεις και οι στάσεις των καθηγητών απέναντι στη δια βίου μάθηση στην Ελλάδα. Επιπλέον, η μελέτη στοχεύει στο να εξετάσει τις πιθανές προτάσεις των Ελλήνων καθηγητών για αλλαγές στα εκπαιδευτικά υλικά, στην υποδομή και τις εγκαταστάσεις και στην εκπαίδευση των εκπαιδευτών, με απώτερο σκοπό να βελτιωθεί ο τρόπος που η Αγγλική ως ξένη γλώσσα διδάσκεται στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης στην Ελλάδα. Η μέθοδος έρευνας είναι ποιοτική ανάλυση που υλοποιήθηκε με συνεντεύξεις. Το δείγμα των ατόμων που συμμετείχαν στις συνεντεύξεις περιλάμβανε πέντε Έλληνες καθηγητές της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας με διδακτική εμπειρία στη δια βίου μάθηση. Το εν λόγω θέμα της έρευνας επιλέχθηκε καθώς έχει στο παρελθόν γίνει λίγη έρευνα όσον αφορά στη διδασκαλία της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας στην εκπαίδευση ενηλίκων. Επιπλέον, η συγγραφέας δουλεύει ως καθηγήτρια Αγγλικών ως ξένης γλώσσας σε δομές εκπαίδευσης ενηλίκων για πλήθος ετών και ο τομέας αυτός συγκαταλέγεται στα ενδιαφέροντά της. Η μεθοδολογία της ποιοτικής έρευνας επιλέχθηκε γιατί πρόκειται για μια μέθοδο που συνήθως χρησιμοποιείται για τη διερεύνηση του νοήματος το οποίο συγκεκριμένες ομάδες ανθρώπων προσδίδουν σε μία έννοια. Πρόκειται, ακόμη, για ένα τρόπο σε μεγαλύτερο βάθος διερεύνησης των πεποιθήσεων. Τα συμπεράσματα δείχνουν ότι οι Έλληνες καθηγητές που έδωσαν συνέντευξη έχουν επαρκή γνώση για τις δομές δια βίου μάθησης που λειτουργούν στην Ελλάδα καθώς και για τον τρόπο λειτουργίας τους αλλά και για το ρόλο της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας. Επίσης, οι καθηγητές έχουν μία θετική στάση απέναντι σε αυτές τις δομές καθώς θα επέλεγαν να συμμετάσχουν σε προγράμματα δια βίου μάθησης ως μαθητές και οι ίδιοι. Επιπρόσθετα, οι καθηγητές κάνουν προτάσεις που αφορούν στην ανάπτυξη των εκπαιδευτικών υλικών και των υποδομών. Ακόμη, δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη για περαιτέρω εκπαίδευση εκπαιδευτών. Συμπερασματικά, παρά το γεγονός ότι η έρευνα έχει τους περιορισμούς της, τα ευρήματα δείχνουν συμφωνία όσον αφορά στη θετική στάση των καθηγητών απέναντι στη διδασκαλία της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας στη δια βίου εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχει πληθώρα νέων προτάσεων που παρουσιάζονται από τους καθηγητές και οι οποίες όλες οδηγούν στην εξέλιξη και βελτίωση της Αγγλικής διδασκόμενης ως ξένης γλώσσας στο πεδίο της δια βίου εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΓΙΑΝΝΑΡΟΥ ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ 089516_ΑΓΓΔΕ_ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ.pdfΚυρίως Σώμα Διπλωματικής1.02 MBpdfView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.