Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/38337
Title: ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
Authors: ΣΑΡΔΕΛΗΣ, ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
Advisor: ΖΜΑΣ, ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ
Keywords: ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ;ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ;ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Issue Date: 23-Sep-2018
Abstract: Η διοίκηση των εκπαιδευτικών μονάδων έρχεται καθημερινά σε επαφή με προκλήσεις που δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν στο στενό γραφειοκρατικό πλαίσιο. Οι διευθυντές των σχολικών μονάδων οφείλουν να ασκούν πολλαπλούς ρόλους, οι οποίοι αναφέρονται στην ηγεσία, στη διαμόρφωση σχολικής κουλτούρας, θετικού κλίματος, αλλά και στη επίτευξη στόχων. Το σύστημα επιλογής αυτών των στελεχών θεωρητικά διαμορφώνεται με στόχο την τοποθέτηση των καλύτερων. Διαχρονικά, όμως, εμφανίζονται διαφωνίες σε σχέση με την πραγματική στόχευση των νόμων. Στην παρούσα εργασία διερευνήθηκαν οι στάσεις των διευθυντών σε σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Αιτωλοακαρνανίας και της Αχαΐας σε σχέση με τον Ν. 4327/2015 με τον οποίο επιλέχθηκαν, αλλά και διαχρονικά. Διερευνήθηκαν οι αντιλήψεις σε σχέση με την ψηφοφορία και την συνέντευξη, ως εργαλεία εκτίμησης της προσωπικότητας των υποψηφίων. Επίσης, αναζητήθηκαν τα προβλήματα που πιθανόν προέκυψαν στις διαπροσωπικές σχέσεις, λόγω της διαδικασίας της ψηφοφορίας. Τέλος, διαμορφώθηκε μια νέα στάθμιση των κριτηρίων επιλογής, σύμφωνα με τους συμμετέχοντες στην έρευνα. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν αρνητική στάση σε σχέση με το σύστημα επιλογής του Ν. 4327/2015, αλλά και διαχρονικά. Υπήρξε αρνητική στάση σε σχέση με τη διαδικασία της ψηφοφορίας, ενώ θετική ήταν η στάση απέναντι στην ημιδομημένη συνέντευξη ως εργαλείου επιλογής. Η αρνητική στάση σε σχέση με τον νόμο δεν σχετίστηκε με διαπροσωπικές προστριβές λόγω της ψηφοφορίας, αφού τέτοιες δεν υπήρξαν. Αντίθετα αποδείχθηκε μια διαχρονική αρνητική στάση σε σχέση με τα συστήματα επιλογής, η οποία φαίνεται να εδράζεται σε γενικότερα προβλήματα λήψης αποφάσεων και διακυβέρνησης. Επίσης, η στάθμιση των κριτηρίων από τους συμμετέχοντες διαφέρει σε σχέση με τους μέσους όρους των κριτηρίων των νόμων. Διαπιστώθηκε μεγαλύτερη βαρύτητα στη διοικητική εμπειρία και στην προσωπικότητα ως κριτήρια επιλογής, ενώ μειωμένη στάθμιση παρουσίασε η κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου. Οι συμμετέχοντες, τέλος, θεωρούν ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης του συστήματος, γεγονός που αντανακλά την διαχρονική αρνητική στάση τους.
Rights Creative Commons: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Σαρδέλης_τελική.pdfΚΥΡΙΩΣ ΣΩΜΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ1.86 MBMicrosoft Word XMLView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons