Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/38295
Title: Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΣΤΑ ΣΔΕ ΣΩΦΡΟΝΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ. Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΦΥΛΑΚΩΝ ΑΓΙΑΣ
Authors: ΒΕΡΝΑΡΔΟΣ, ΑΝΤΩΝΙΟΣ
Advisor: ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΑΚΗ, ΣΟΦΙΑ
Keywords: Εκπαίδευση Ενηλίκων;Adult Education;Εκπαιδευτές Ενηλίκων;Adult Trainers;Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας σε Σωφρονιστικά Καταστήματα;Second Chance Schools in prisons;Κοινωνικά Ευάλωτες Ομάδες;Vulnerable Social Groups
Issue Date: 23-Sep-2018
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Επιστήμες της Αγωγής» και το αντικείμενό της είναι ο ρόλος των Εκπαιδευτών Ενηλίκων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας των Σωφρονιστικών Καταστημάτων. Σκοπός της εργασίας είναι να διερευνηθεί ο ρόλος του εκπαιδευτή ενηλίκων στα σωφρονιστικά ιδρύματα και να καταγραφούν οι απόψεις των εκπαιδευτών του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας των φυλακών Αγιάς. Τα ερευνητικά ερωτήματα που προκύπτουν από τον σκοπό της εργασίας είναι: 1)Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των εκπαιδευομένων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας στα σωφρονιστικά ιδρύματα; 2)Ποια είναι η άποψη των εκπαιδευτών για τις γνώσεις που θα πρέπει να έχουν ως εκπαιδευτές στα ΣΔΕ σωφρονιστικών ιδρυμάτων; 3) Ποια είναι η άποψη των εκπαιδευτών για τις δεξιότητες που θα πρέπει να έχουν ως εκπαιδευτές στα ΣΔΕ σωφρονιστικών ιδρυμάτων; 4) Ποια είναι η άποψη των εκπαιδευτών για τις στάσεις που θα πρέπει να έχουν ως εκπαιδευτές στα ΣΔΕ σωφρονιστικών ιδρυμάτων; 5)Ποια είναι τα εξειδικευμένα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτές στα Σχολεία Δεύτερης ευκαιρίας σωφρονιστικών καταστημάτων; Στο θεωρητικό μέρος πραγματοποιείται βιβλιογραφική ανασκόπηση που βασίζεται σε θεωρίες για το θεσμό της φυλακής και παλαιότερες έρευνας που αφορούν την εκπαίδευση στα σωφρονιστικά ιδρύματα. Έπειτα, διενεργείται ποιοτική έρευνα στο ΣΔΕΦ Αγιάς με τη χρήση ατομικών συνεντεύξεων και ομάδας εστίασης (focus group). Οι ατομικές συνεντεύξεις πραγματοποιήθηκαν με δείγμα πληθυσμού δέκα εκπαιδευτών και η ομάδα εστίασης με πέντε άτομα εξ’ αυτών. Από τα αποτελέσματα αναδεικνύεται η αναγκαιότητα της ενίσχυσης των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας των Φυλακών και των εκπαιδευτών που διδάσκουν σε αυτά, με επιμορφωτικά σεμινάρια και δράσεις που θα εμπλουτίζουν τόσο τις γνώσεις όσο και τις δεξιότητές τους. Τα ΣΔΕΦ αμβλύνουν τις αρνητικές πεποιθήσεις για τους έγκλειστους στις φυλακές, καθώς και τους προσφέρουν γνώσεις και εχέγγυα για επαγγελματική αποκατάσταση μετά την αποφυλάκισή τους. Σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη των εκπαιδευτών διαδραματίζουν οι εκπαιδευτές που με την κατάλληλη προσέγγιση και τις σωστές τεχνικές εκπαιδευτικές μεθόδους τους οδηγούν στην βελτίωση. Ταυτόχρονα, ακόμη και οι εκπαιδευτές συχνά έρχονται αντιμέτωποι με δύσκολες καταστάσεις και καταστάσεις που δε θα αντιμετώπιζαν στην τυπικά εκπαίδευση, Τα ΣΔΕΦ προσφέρουν εμπειρίες και γνώσεις στους εκπαιδευτές που δεν είναι εύκολο να αποκτήσουν σε άλλο σχολείο και συνεχώς τους οδηγούν στην αυτοαξιολόγηση, την κριτική σκέψη και τον αναστοχασμό.
Rights Creative Commons: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική Εργασία_Βερνάρδος Αντώνιος_ΑΜ109667-2.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής & Παράρτημα1.04 MBPDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons