Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/38253
Title: Exploring classroom power relations: Α qualitative approach of teacher-student interaction within the multilingual language classroom of a rural region in Crete.
Authors: Βασιλειάδη, Βαρβάρα
Advisor: Κίτσιου, Σταυρούλα
Keywords: power relations;multilingual classroom;rural area;verbal/non-verbal attitudes;critical discourse analysis
Issue Date: 15-Sep-2018
Abstract: Περίληψη Το ζήτημα που πραγματεύεται η παρούσα εργασία είναι η δόμηση των σχέσεων εξουσίας στο πλαίσιο μίας πολυγλωσσικής τάξης κατά την διάρκεια του μαθήματος της γλώσσας. Αρχικά, ο σκοπός αυτής της εργασίας είναι να εξερευνήσει τις διαφορετικές πτυχές που θα μπορούσαν να φέρουν στην επιφάνεια τους διαφορετικούς παράγοντες και τις πρακτικές που εφαρμόζονται κατά την διαδικασία της δόμησης των σχέσεων εξουσίας σε μία πολυγλωσσική τάξη της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Συνεπώς τα δεδομένα έχουν συλλεγεί για να εξυπηρετήσουν τον παραπάνω σκοπό. Πιο συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες της παρούσας έρευνας είναι οι δάσκαλοι/-ες, η διευθύντρια και οι μαθητές/-τριες ενός σχολείου που βρίσκεται σε μία αγροτική περιοχή της Ελλάδας. Καθώς οι περισσότεροι μαθητές του επιλεγμένου σχολείου έχουν μεταναστευτικό υπόβαθρο (δηλαδή είναι αλβανικής και βουλγαρικής καταγωγής), η παρούσα μελέτη εξερευνά τις σχέσεις εξουσίας που δημιουργούνται μεταξύ των μαθητών με μεταναστευτικό υπόβαθρο και των μαθητών με μη μεταναστευτικό υπόβαθρο, καθώς και την αλληλεπίδρασή τους με τους δασκάλους/-ες τους. Τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για την συλλογή αυτών των ποιοτικών δεδομένων είναι η παρατήρηση, οι συνεντεύξεις καθώς και μία ομαδική συζήτηση. Ξεκινώντας από την παρατήρηση της χρήσης της γλώσσας ή των γλωσσών και επεκτείνοντας το ερευνητικό ενδιαφέρον σε άλλα στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τα θέματα που πιθανόν ανακύψουν από την παρούσα εργασία θα παράσχουν χρήσιμες πληροφορίες σχετικές όχι μόνο με την αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών αλλά και με την αλληλεπίδραση μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών. Η κριτική ανάλυση λόγου αυτών των αλληλεπιδράσεων που θα βασίζεται στις ποικίλες γλωσσικές και μη γλωσσικές συμπεριφορές των μαθητών και των δασκάλων θα αποκαλύψει τον τρόπο με τον οποίο η δύναμη διανέμεται κατά την εκπαιδευτική διαδικασία. Σε αυτό το πλαίσιο, η παρούσα εργασία θα προσφέρει χρήσιμα αποτελέσματα που θα βοηθήσουν την ερευνήτρια να παράσχει συμπεράσματα σχετικά με τις σχέσεις εξουσίας σε εκπαιδευτικά πλαίσια, που θα δώσουν την ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές να αγωνιστούν για ένα ισότιμο και δημοκρατικό εκπαιδευτικό σύστημα στο μέλλον. Λέξεις-κλειδιά: σχέσεις εξουσίας, πολυγλωσσική τάξη, αγροτική περιοχή, γλωσσικές/μη γλωσσικές συμπεριφορές, κριτική ανάλυση λόγου.
Rights Creative Commons: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:LRM Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Thesis_Vasiliadi_Varvara_501529.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής, Παραρτήματα3.17 MBPDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons