Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/38252
Title: Challenges and needs of teachers and volunteers offering language support to refugee children and adolescents in the Greek context”
Authors: Παπαποστόλου, Αναστασία
Advisor: Μουτή, Άννα
Keywords: Challenges;Προκλήσεις;needs;ανάγκες;teachers;εκπαιδευτικοί;volunteers;εθελοντές;young refugees’ education;εκπαίδευση νεαρών προσφύγων;toolkit;διδακτικό εργαλείο
Issue Date: 15-Sep-2018
Abstract: Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση των προκλήσεων και των αναγκών των εκπαιδευτικών και των εθελοντών που προσφέρουν γλωσσική υποστήριξη σε παιδιά και εφήβους πρόσφυγες στο πλαίσιο τόσο της τυπικής όσο και της μη τυπικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Σε έναν τομέα όπου η έρευνα είναι περιορισμένη και σε αρχικό στάδιο, διεξήχθη μια ποιοτική έρευνα με τη συμβολή τεσσάρων ερευνητικών εργαλείων σε ένα δημόσιο σχολείο που φιλοξενεί τάξεις υποδοχής για τους πρόσφυγες και ενα σχολείο μιας ΜΚΟ μεσα στη δομή φιλοξενίας προσφύγων στις Θερμοπύλες, στην περιοχή της Φθιώτιδας. Συγκεκριμένα, χρησιμοποιήθηκε μια μικτή μέθοδος πολλαπλών διερευνητικών περιπτωσιολογικών μελετών μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων, αφηγήσεων, ερωτηματολογίου και παρατήρησης σε αμφότερα τα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα (επίσημα και μη τυπικά) προκειμένου η ερευνήτρια να έχει τα πιο έγκυρα δυνατά αποτελέσματα.Οκτώ συμμετέχοντες (5 εκπαιδευτικοί και 3 εθελοντές) έλαβαν μέρος στις ημι-δομημένες συνεντεύξεις και στις αφηγήσεις αυτής της έρευνας, 24 επιπλέον εθελοντές υπέβαλαν ερωτηματολόγιο στο διαδίκτυο, ενώ εκπρόσωποι κάθε εκπαιδευτικής ομάδας παρακολουθήθηκαν διεξοδικά στο πλαίσιο της διδακτικής τους δράσης. Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι στα περιβάλλοντα διδασκαλίας των προσφύγων στην Ελλάδα δημιουργήθηκαν προκλήσεις τόσο για τους επαγγελματίες εκπαιδευτικούς όσο και για τους εθελοντές με την έννοια ότι προέκυψαν πολλές δυσκολίες και απαιτητικές καταστάσεις που σχετίζονται με πρακτικά, κοινωνικοπολιτιστικά, θρησκευτικά, ηθικά και συναισθηματικά ζητήματα. Καταγράφηκε, επίσης, ότι προέκυψαν προκλήσεις και ανάγκες που συνδέονται με το ευρύτερο εκπαιδευτικό και κοινωνικό περιβάλλον. Συνολικά, ήταν φανερό ότι τα ευρήματα αυτά ανοίγουν το δρόμο για έρευνες μεγάλης κλίμακας που θα διερευνήσουν σε βάθος το προαναφερθέν ζήτημα, θα εντοπίσουν πιθανώς περισσότερες και διαφορετικές προκλήσεις και ανάγκες σε εθνικό επίπεδο και θα αποτελέσουν τη βάση για τη δημιουργία ενός υποστηρικτικού εργαλείου για εκπαιδευτικούς και εθελοντές που ασχολούνται με την εκπαίδευση παιδιών προσφύγων και εφήβων στην Ελλάδα.
Rights Creative Commons: Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:LRM Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dissertation 2018_Papapostolou Anastasia_501354.pdf"Κυρίως σώμα διπλωματικής", "Παραρτήματα"2.96 MB'Adobe PDF'View/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons