Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/38251
Title: Διερεύνηση Πρακτικών και Εργαλείων Σχεδιασμένων και Εφαρμοσμένων σε Μη Τυπικά Περιβάλλοντα Γλωσσικής Εκπαίδευσης Προσφύγων
Authors: Sarantopoulou, Paraskevi
Advisor: Gkaintartzi, Anastasia
Keywords: Informal Refugee Language Education;Alternative Tools;Teaching Practices
Issue Date: 15-Sep-2018
Abstract: Ο στόχος της παρούσας έρευνας είναι η μελέτη και παρουσίαση των διδακτικών πρακτικών και των εργαλείων που σχεδιάστηκαν και εφαρμόστηκαν από εκπαιδευτικούς σε μη τυπικά περιβάλλοντα της γλωσσικής εκπαίδευσης προσφύγων στην Ελλάδα. Η προσφορά μαθημάτων της Ελληνικής γλώσσας σε πρόσφυγες αποτελεί ένα σημαντικό παράγοντα στην αντιμετώπιση των προκλήσεων που προκύπτουν εξαιτίας του συνεχώς αυξανόμενου αριθμού ατόμων που εισέρχονται και παραμένουν στη χώρα με το πέρασμα του χρόνου. Για τη διερεύνηση του θέματος, χρησιμοποιήθηκε η ποιοτική ερευνητική μέθοδος των ημιδομημένων συνεντεύξεων σε συνδυασμό με τη μέθοδο της παρατήρησης για την τριγωνοποίηση των δεδομένων. Η μέθοδος της βολικής δειγματοληψίας εφαρμόστηκε για την επιλογή των συμμετεχόντων, οι οποίοι ήταν οκτώ εκπαιδευτικοί που εργάζονται με πρόσφυγες σε διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας, σε μη Κυβερνητικές Οργανώσεις και άλλους ανεπίσημους φορείς. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι αναλόγως των συνθηκών του κάθε μαθήματος καθώς και των αναγκών του προσφυγικού κοινού, οι εκπαιδευτικοί προβάλλουν την ανάγκη της εφαρμογής και προσαρμογής του ήδη υπάρχοντος υλικού αλλά και της δημιουργίας νέων, καινοτόμων εργαλείων που απευθύνονται αποκλειστικά στους μαθητές με τους οποίους ασχολούνται κατά καιρούς. Κατά την διαδικασία της έρευνας τονίστηκε η χρησιμότητα εργαλείων που ενθαρρύνουν την ενεργή συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία ενώ παράλληλα τους βοηθούν στη χρήση της γλώσσας- στόχου για να κοινωνικοποιηθούν. Όσον αφορά τις πρακτικές των εκπαιδευτικών, έγινε φανερό ότι ακολουθούν από τη μία πλευρά συγκεκριμένες μεθόδους διδασκαλίας που πολλές φορές μπορεί να βασίζονται σε παραδοσιακά μοντέλα, ωστόσο τις εμπλουτίζουν με εναλλακτικές πρακτικές που βοηθούν όσο το δυνατόν στην πρόοδο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την επίτευξη των εκάστοτε στόχων. Τέλος, η ανάγκη για περαιτέρω καθοδήγηση και θεωρητική κατάρτιση των ίδιων των εκπαιδευτικών έγινε σαφής.
Rights Creative Commons: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:LRM Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dissertation_sarantopoulou_paraskevi_500934_final.pdfdissertation923.28 kBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons