Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/38195
Title: Προσδιορισμός του Κοινού Δείκτη Ποιότητας Αέρα για την πόλη της Θεσσαλονίκης και εκτίμηση των παραγόντων της διαχρονικής διακύμανσής του.
Authors: Μουιάνος, Γεώργιος
Advisor: Λάνταβος, Αθανάσιος
Keywords: Κοινός Δείκτης Ποιότητας Αέρα;CAQI;Ατμοσφαιρική Ρύπανση;Θεσσαλονίκη
Issue Date: 16-Sep-2018
Abstract: Η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι ένα περιβαλλοντικό πρόβλημα που απασχολεί την παγκόσμια κοινότητα, λόγω των αρνητικών επιπτώσεων που παρουσιάζονται στην ανθρώπινη υγεία, στη φύση ακόμα και σε κτίρια και άλλες κατασκευές. Οι πηγές των ατμοσφαιρικών ρύπων μπορεί να είναι ανθρωπογενείς και φυσικές, με τις πρώτες να αποτελούν τις πιο επιβλαβείς, λόγω των μεγάλων ποσοτήτων ατμοσφαιρικών ρύπων που εκλύουν και της συχνότητας εκπομπής των ρύπων. Μεγάλο πρόβλημα ατμοσφαιρικής ρύπανσης παρουσιάζεται στα σύγχρονα αστικά κέντρα και ιδίως τις μεγαλουπόλεις, με κύριες πηγές ρύπανσης τα οχήματα, τα μέσα θέρμανσης και τα εργοστάσια- βιομηχανίες που τις περιβάλλουν. Το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι ξεχωριστό για κάθε χώρα/ πόλη και για αυτό έχουν θεσπιστεί διάφοροι δείκτες εκτίμησης της ποιότητας του ατμοσφαιρικού αέρα. Το πρόβλημα που παρουσιάζεται, όμως, είναι ότι οι ατμοσφαιρικοί ρύποι μετακινούνται με τον αέρα και άρα οι διάφοροι δείκτες δεν μπορούν να το προσεγγίσουν με ακρίβεια. Για αυτό το λόγο το 2005 στο Άαρχους αποφασίστηκε ότι είναι ανάγκη να υπάρχει ένας ενιαίος δείκτης για τις χώρες της Ευρωπαϊκή Ένωσης και έτσι το 2007 θεσπίστηκε ο Κοινός Δείκτης Ποιότητας Αέρα ( CAQI- Common Air Quality Index). Στην παρούσα διατριβή γίνεται εφαρμογή του CAQI στα δεδομένα της Θεσσαλονίκης, για τα έτη από το 2006 έως το 2016, χρησιμοποιώντας τα δεδομένα των σταθμών μέτρησης ατμοσφαιρικής ρύπανσης της πόλης. Από την ανάλυση αυτών καταρτίσθηκαν πίνακες που δείχνουν την άσχημη κατάσταση της ατμόσφαιρας της Θεσσαλονίκης βάση του CAQI. Στο σύνολο των 11 ετών της μελέτης οι σταθμοί του κέντρου της πόλης στο 46% των ημερών ο CAQI κυμαίνεται στις 2 πιο επικίνδυνες κλάσεις του και στους σταθμούς που καλύπτουν μεγάλες οδικές αρτηρίες μόνο το 25% των ημερών ήταν στα φυσιολογικά όρια του CAQI. Επίσης, κάθε χρόνο ξεπερνούνται τα όρια του YACAQI, τονίζοντας έτσι ακόμα περισσότερο το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης της Θεσσαλονίκης. Τέλος, γίνεται προσπάθεια αποτύπωσης των λόγων που προκαλούν την ατμοσφαιρική ρύπανση στη Θεσσαλονίκη και αποτύπωσης της κατάστασης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης πριν και κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης που έπληξε τη χώρα μας. Τα αντίστοιχα διαγράμματα που δημιουργήθηκαν δεν δείχνουν κάποια μεγάλη διακύμανση όσον αφορά τις ημέρες που ξεπερνιούνται τα φυσιολογικά όρια του CAQI πριν και κατά τη διάρκεια της κρίσης, αλλά αποτυπώνουν ένα συγκεκριμένο μοτίβο διακύμανσης, ανάλογα με την τοποθεσία που βρίσκεται ο κάθε σταθμός.
Appears in Collections:ΔΙΑ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dia_de_mouianos_georgios.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής2.64 MBPDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.