Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/38155
Title: Η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας στην Ελλάδα: Η περίπτωση της ικανοποίησης των χρηστών υπηρεσιών υγείας του Ενιαίου Δημοσιογραφικού Οργανισμού Επικουρικής Ασφάλισης και Περίθαλψης
Authors: Δώσσας, Αλέξανδρος
metadata.dc.contributor.advisor: Νικολέντζος, Αθανάσιος
Keywords: Ικανοποίηση χρηστών;ΕΔΟΕΑΠ;Υπηρεσίες υγείας;Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας
Issue Date: 22-Sep-2018
Abstract: Περίληψη Εισαγωγή: Ένα ολοκληρωμένο δίκτυο Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας συνιστά τη βάση δόμησης ενός ποιοτικού και αποδοτικού Συστήματος Υγείας ικανού να καλύψει τις ανάγκες των πολιτών-χρηστών. Τούτο αποτυπώνεται στατιστικά (έρευνες με ερωτηματολόγια) μέσω της έκφρασης ικανοποίησης τους αναφορικά με την ποιότητα των παρεχόμενων ιατρικών υπηρεσιών και διαμορφώνει την κλίμακα του επιπέδου τη ποιότητάς του. Η τεκμηρίωση των ανωτέρω στην παρούσα εργασία πραγματοποιείται μέσω της ενδελεχούς βιβλιογραφικής ανασκόπησης. Σκοπός: Η διερεύνηση του βαθμού ικανοποίησης των ασφαλισμένων του Ενιαίου Δημοσιογραφικού Οργανισμού Επικουρικής Ασφάλισης, Περίθαλψης (ΕΔΟΕΑΠ) από τις παρεχόμενες ιατρικές υπηρεσίες του στο Γραφείο Θεσσαλονίκης. Υλικό-Μέθοδος: Χρησιμοποιήθηκε δομημένο ερωτηματολόγιο με ερωτήματα κλειστού τύπου βαθμονομημένα στη βάση μίας τυπικής κλίμακας Likert. Οι 100 ερωτηθέντες που αποτελούν το δείγμα της παρούσας έρευνας, επισκέφθηκαν τα πρωϊνά ιατρεία του ΕΔΟΕΑΠ Θεσσαλονίκης μεταξύ του Απριλίου/Μαΐου 2018. Αποτελέσματα: Καταγραφή υψηλών ποσοστών ικανοποίησης, όπως αυτά προκύπτουν από τα αποτελέσματα της Περιγραφικής Στατιστικής Ανάλυσης, σχετικών σημαντικών εξεταζόμενων μεταβλητών[Διαδικασία κλεισίματος ραντεβού (63,7%), χρόνος αναμονής εξέτασης (83,7%), ποιότητα χώρων ιατρείων (96%), παροχή ιατρικού έργου/επίπεδο επικοινωνίας ιατρού-ασθενή (97%) και (95%) αντίστοιχα, συμπεριφορά/ανταπόκριση του υπόλοιπου προσωπικού (92%)] και συσχετιζόμενων ερωτημάτων τους με Δημογραφικούς παράγοντες που αποσαφηνίζουν την ικανοποίηση.Δημογραφικά και Κοινωνικά χαρακτηριστικά των ασφαλισμένων (ηλικία, μορφωτικό επίπεδο, οικογενειακή ή επαγγελματική κατάσταση) διαμορφώνουν στατιστικές διακυμάνσεις επηρεάζοντας το επίπεδο ικανοποίησης τους από τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Συμπεράσματα: Τα ευρήματα της έρευνας που διεξήχθη στην παρούσα εργασία, με σημείο αναφοράς την ΠΦΥ, μπορούν να προσφέρουν ενδείξεις για ορθές επιλογές στο συνολικό πεδίο του σχεδιασμού και των εφαρμογών της πολιτικής υγείας και να αποτελέσουν συμβολή στην προσπάθεια συνολικής αναβάθμισης των παρεχόμενων ιατρικών υπηρεσιών. Λέξεις Κλειδιά: Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, ποιοτικές υπηρεσίες υγείας, ικανοποίηση πολιτών-χρηστών, ΕΔΟΕΑΠ.
Appears in Collections:ΔΜΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ_Ε_ΔΩΣΣΑΣ_ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ.pdfΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΕΔΟΕΑΠ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ1.95 MBPortable Document Format ( PDF)View/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.