Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/38127
Title: «Διερεύνηση της ικανοποίησης των ασθενών ως προς τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας σε δομές πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας»
Authors: Κουλιάκη, Ευαγγελία
metadata.dc.contributor.advisor: Βασιλόπουλος , Αριστείδης
Keywords: Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας;Primary Health Care;Ικανοποίηση ασθενών;Patient satisfaction;Ποιότητα;Quality
Issue Date: 16-Sep-2018
Abstract: Περίληψη Εισαγωγή: Η ικανοποίηση των ασθενών από τις υπηρεσίες υγείας είναι ένα ζήτημα που απασχολεί έντονα τους λειτουργούς και διοικούντες των μονάδων υγείας. Οι ικανοποιημένοι ασθενείς αποδέχονται ευκολότερα την ιατρική περίθαλψη, έχουν ενεργό ρόλο στην θεραπεία και εμπιστεύονται τις υπηρεσίες υγείας. Η καταγραφή της άποψης των ασθενών αποτελεί μια μέθοδο αξιολόγησης αλλά και ανατροφοδότησης του συστήματος για τη μέτρηση της ποιότητας των παρεχόμενων υγειονομικών υπηρεσιών η οποία στις σύγχρονες κοινωνικές απαιτήσεις κρίνεται αναγκαία. Σκοπός: Η διερεύνηση των παραγόντων που σχετίζονται με την ικανοποίηση των ασθενών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες του Πρωτοβάθμιου Εθνικού Δικτύου Υγείας (Π.Ε.Δ.Υ.) της 1η ΥΠΕ Αττικής. Μεθοδολογία: Η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε δομές του Πρωτοβάθμιου Εθνικού Δικτύου Υγείας ΠΕΔΥ της 1ης Υγειονομικής Περιφέρειας Αττικής (ΥΠΕ) το διάστημα 01/04/2018 έως 31/05/2018. Η επιλογή των ασθενών έγινε με τη μέθοδο της τυχαίας δειγματοληψίας. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 150 χρήστες των Μονάδων Υγείας (Μ.Υ.) ΠΕΔΥ Αμαρουσίου, Καλλιθέας και οδού Ακαδημίας που χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες των μονάδων υγείας. Το ερωτηματολόγιο αποτελείται συνολικά από 54 ερωτήσεις. Για την ανάλυση χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πρόγραμμα SPSS 20. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι ασθενείς τείνουν να είναι ικανοποιημένοι από τις υπηρεσίες που λαμβάνουν. Ειδικότερα, είναι περισσότερο ικανοποιημένοι από την ιατρική φροντίδα (85,5%) και λιγότερο ικανοποιημένοι από τη νοσηλευτική φροντίδα (36,7%). Επιπλέον, τα χαμηλότερα ποσοστά ικανοποίησης παρατηρήθηκαν στους χώρους αναμονής και στο χρόνο αναμονής των εργαστηριακών εξετάσεων (31%), στην καθαριότητα των χώρων υγιεινής (11,27%) ενώ το 50% του δείγματος ήταν ουδέτερο ως προς την ικανοποίηση από τις διοικητικές υπηρεσίες. Τέλος, η ηλικία και το μορφωτικό επίπεδο των ασθενών εμφανίζουν στατιστικά σημαντική συσχέτιση (p<0.05) σε σχέση με την ικανοποίηση από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας. Συμπεράσματα: Από την μελέτη προκύπτει ότι οι ασθενείς θέλουν καλή εξυπηρέτηση στις διοικητικές υπηρεσίες, άρτιους εσωτερικούς χώρους, ευγένεια και προθυμία του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού για να τους εξυπηρετήσει. Επιπλέον, η συνολική τους ικανοποίηση επηρεάζεται από την ευκολία πρόσβασης στα Κέντρα Υγείας. Για το λόγω αυτό πρέπει να ληφθούν τα απαραίτητα διορθωτικά μέτρα, έτσι ώστε οι υπηρεσίες που απολαμβάνουν οι ασθενείς να χαρακτηρίζονται από υψηλή ποιότητα.
Appears in Collections:ΔΜΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kouliaki_evaggelia_dmy_diplomatiki (1)-converted.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.24 MBOpenDocument FormulaView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.