Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/38076
Title: «ΟΡΓΑΝΩΣΗ, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΙΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΒΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ»
Authors: ΧΑΣΙΩΤΟΥ, ΙΩΑΝΝΑ
Advisor: ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΑΝΔΡΕΑΣ
Keywords: Οργάνωση λιμένα;συνδυασμένες μεταφορές;υλικοτεχνική αλυσίδα;Port organization;combined transport;logistics chain
Issue Date: 9-Sep-2018
Abstract: Οι θαλάσσιες μεταφορές μπορούν εκτός από διηπειρωτικό τρόπο μεταφορών εμπορευμάτων, να αποτελέσουν και μία ανταγωνιστική εναλλακτική λύση ως προς τα χερσαία δίκτυα εντός της Ε.Ε. Κρίνεται ευκολότερη η χάραξη ενός θαλάσσιου διευρωπαϊκού δικτύου, λόγω της προτεραιότητας που αποδίδεται σε εθνικό επίπεδο στους λιμένες και ειδικότερα σ’ αυτούς που διαθέτουν καλή σύνδεση με το οδικό δίκτυο, ιδιαίτερα στις ακτές της Μεσογείου και οι οποίοι προσφέρονται για την ανάπτυξη μιας πραγματικής υλικοτεχνικής αλυσίδας. Ο σωστός προγραμματισμός της μελλοντικής εξέλιξης και ανάπτυξης ενός λιμένα διεθνούς ενδιαφέροντος με γνώμονα τα τεχνικοοικονομικά στοιχεία, από την άποψη τόσο των κατασκευαζόμενων έργων (λιμενικών, έργων επιδομής) όσο και προμήθειας κατάλληλου μηχανολογικού εξοπλισμού / συστημάτων διαχείρισης φορτίων καθώς και των συνοδών έργων προσβάσεων, δύναται να τον καθιερώσει ως τμήμα ενός οργανωμένου συστήματος μεταφορών. Ειδικότερα για την περίπτωση του λιμένα Θεσσαλονίκης, με βάσει τα κριτήρια ανάπτυξης λιμένων διεθνούς ενδιαφέροντος και λαμβάνοντας υπόψη τη λειτουργική Οργάνωση (Υποδομές – Κατηγορίες εξυπηρετούμενων πλοίων) και την εξέλιξη της εμπορευματικής διακίνησης (στοιχεία φόρτου κ.λπ.), έγινε πρόβλεψη μεταφορικού έργου λιμένα και ανάλυση της εξυπηρετούμενης από το Λιμένα Θεσσαλονίκης ενδοχώρας - με έμφαση στη διακίνηση φορτίων Ε/Κ και διακίνηση χύδην και γενικού φορτίου - και μελετήθηκαν τα σχεδιαζόμενα έργα, οι οδικές προσβάσεις και η σιδηροδρομική υποδομή. Επιπροσθέτως η διεύρυνση της εξυπηρετούμενης από το Λιμένα Θεσσαλονίκης ενδοχώρας, μέσω της ανάπτυξης του ίδιου του λιμένα με προσφορά νέας χωρητικότητας, ψηφιοποίησης λιμενικών εργασιών, ασφαλούς σύνδεσης με δίκτυα υποδομών μεταφορών, προσδίδει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο λιμένα με θετικές οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Ως βασική αρχή ορίζεται, η ενίσχυση της διασύνδεσης των διαφόρων κατηγοριών υποδομών και ιδίως των μεταφορών. Για το λόγο αυτό, προτείνεται η βελτίωση των ελλιπών συνδέσεων του Λιμένα με το οδικό (ολοκλήρωση της κατασκευής της οδικής σύνδεσης του 6ου προβλήτα) και σιδηροδρομικό δίκτυο (Δυτική Σιδηροδρομική Σύνδεση) και η ενοποίηση των ανωτέρω δικτύων, με τα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών, η οποία είναι μείζονος σημασίας. Εν κατακλείδι καταδεικνύεται, ότι η ανάπτυξη ενός λιμένα διεθνούς ενδιαφέροντος – ιδιαίτερα όταν βρίσκεται και σε προνομιακή γεωγραφική θέση στις ακτές της Μεσογείου – δεν μπορεί να είναι ανεξάρτητη από τα συνοδά έργα υποδομής, αλλά πρέπει να υλοποιείται παράλληλα με αυτά, εάν θέλει να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητά του και να αποτελέσει τμήμα δικτύου συνδυασμένων μεταφορών.
Appears in Collections:ΔΧΤ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΧΑΣΙΩΤΟΥ ΙΩΑΝΝΑ_102937_ΜΔΕ 9ος -18-converted.pdf"Κυρίως σώμα διπλωματικής"1.51 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.