Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/37996
Title: Η επίδραση της διαφήμισης στις προτιμήσεις των καταναλωτών για τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα.
Authors: ΤΣΙΓΑΡΑ, ΘΕΟΔΩΡΑ
Advisor: ΜΠΕΛΛΟΥ, ΒΙΚΤΩΡΙΑ
Keywords: ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ-ADVERTISING INFLUENCE;ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ- CONSUMERS' PREFERENCES;ΜΗ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΟΥΜΕΝΑ ΦΑΡΜΑΚΑ-OVER THE COUNTER DRUGS
Issue Date: 8-Sep-2018
Abstract: Τα τελευταία χρόνια εμφανίζεται μια συνεχώς αυξανόμενη τάση των ασθενών προς στην αυτοθεραπεία με τη χρήση των OTC Φαρμάκων. Η τάση αυτή δεν αφορά μόνο την Ελλάδα αλλά αποτελεί ένα παγκόσμιο πρότυπο στις αναπτυγμένες χώρες. Αυτό εξηγείται και απ' το γεγονός ότι οι σημερινοί καταναλωτές είναι περισσότερο ενημερωμένοι τόσο για τις ασθένειες, όσο και για τις διαθέσιμες θεραπείες λόγω της βελτίωσης του μορφωτικού τους επιπέδου και της μεγάλης πρόσβασης σε πληροφορίες μέσω του διαδικτύου. Η αγορά επομένως των OTC είναι μια δυναμική αγορά, που παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη τουλάχιστον την τελευταία δεκαετία. Στα πλαίσια μιας αυξανόμενης αγοραστικής τάσης για αυτοδιαχείριση θεμάτων σχετικών με την Υγεία, οι φαρμακευτικές εταιρίες έχουν κατά συνέπεια αυξήσει το ενδιαφέρον τους για τη διαφήμιση των προϊόντων τους. Η παρούσα εργασία έχει ως σκοπό να μελετήσει την επίδραση της διαφήμισης στην διαμόρφωση της καταναλωτικής συμπεριφοράς των καταναλωτών-ασθενών. Στο πλαίσιο αυτό, μελετήθηκαν διάφοροι παράγοντες που βρέθηκαν από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση να επηρεάζουν τις επιλογές των καταναλωτών. Αρχικά, έγινε βιβλιογραφική ανασκόπηση σε μελέτες της διεθνούς βιβλιογραφίας γύρω από το θέμα αυτό. Στη συνέχεια κατασκευάστηκε ένα ερωτηματολόγιο, το οποίο συμπλήρωσαν 229 καταναλωτές και διανεμήθηκε μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας google drive form. Τα στοιχεία που συλλέχθηκαν στη συνέχεια αναλύθηκαν με τη βοήθεια του στατιστικού προγράμματος SPSS. Από τις αναλύσεις διαπιστώσαμε ότι η διαφήμιση ενημερώνει τους καταναλωτές για τα OTC φάρμακα, και ως εκ τούτου τους ωθεί να τα αγοράσουν. Αυτό επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι ο σημερινός καταναλωτής είναι περισσότερο ενημερωμένος, περισσότερο εξωστρεφής και επιζητεί διαρκώς να ενημερωθεί για τα προϊόντα εκείνα ή τις υπηρεσίες που ικανοποιούν περισσότερο τις δικές του ανάγκες. Το γεγονός αυτό ενισχύει την τάση των φαρμακευτικών εταιρειών να εντείνουν την διαφήμιση των προϊόντων τους αλλά και στην χρήση και των λοιπών διαθέσιμων εργαλείων μάρκετινγκ γιατί μόνο η διαφήμιση δεν επαρκεί, και ταυτόχρονα δίνοντας έμφαση στα χαρακτηριστικά και τις οδηγίες χρήσεις τους, προκειμένου να αποφευχθούν δυσάρεστα αποτελέσματα. Λέξεις κλειδιά: OTCφάρμακα- επίδραση της διαφήμισης- προτιμήσεις καταναλωτών
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TSIGARA-T-DISSERTATION.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.41 MBAIFFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.