Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/37796
Title: Μουσεία, νέες τεχνολογίες και πολιτικές επικοινωνίας. Η περίπτωση του Μουσείου House of European History
Authors: ΠΑΦΙΛΗ, ΕΛΕΝΗ
Advisor: ΝΙΚΟΛΑΪΔΟΥ , ΑΦΡΟΔΙΤΗ
Keywords: Μουσεία, εθνική ταυτότητα;στρατηγική επικοινωνίας;νέες τεχνολογίες, διαδίκτυο
Issue Date: 8-Sep-2018
Abstract: Μελετώντας την ιστορία και το ρόλο των μουσείων από την αρχαιότητα έως τη σημερινή εποχή, από την «αποθήκη αντικειμένων» στο «ολικό μουσείο» ως εργαλείο πληροφορίας, γίνεται σαφές ότι διαχρονικά τα μουσεία αντικατοπτρίζουν τις ευρύτερες κοινωνικές, ιστορικές και ιδεολογικές αλλαγές που συντελούνται στο περιβάλλον ανάπτυξής τους. Ο τρόπος όμως με τον οποίο προσπαθούν να επικοινωνήσουν το πολιτιστικό προϊόν και να προσελκύσουν διαφορετικές ομάδες επισκεπτών απαιτεί την εφαρμογή επιτυχημένης επικοινωνιακής στρατηγικής, δεδομένου ότι πλέον τα μουσεία είναι ζωντανοί οργανισμοί που σκοπό έχουν να πληροφορήσουν και να ψυχαγωγήσουν το κοινό τους, σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον με πολλές επιλογές. Είναι κρίσιμο τα μουσεία να βρουν τον τρόπο να ξεχωρίσουν σε σύγκριση με άλλους τομείς της βιομηχανίας του ελεύθερου χρόνου, παρέχοντας μοναδικές εμπειρίες. Στην κατεύθυνση αυτή, ασφαλώς, συντελεί και η ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών και οι ποικίλες εφαρμογές τους που προσφέρουν νέες δυνατότητες επικοινωνίας, επαναπροσδιορίζοντας το ρόλο, τη σημασία και τη λειτουργία των μουσειακών οργανισμών. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να εξετάσει και να ερευνήσει το ρόλο που διαδραματίζει το House of European History (H.E.H.), ένα μουσείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την ευρωπαϊκή ενοποίηση, στο σύγχρονο μουσειακό τοπίο, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο προσπαθεί να διαμορφώσει την ευρωπαϊκή ταυτότητα στο πλαίσιο μιας πολυεθνικής και πολυπολιτισμικής κοινωνίας. Αναγνωρίζοντας τη σημασία της ύπαρξης διαμορφωμένης επικοινωνιακής στρατηγικής, το Η.Ε.Η. εφάρμοσε ποικίλες επικοινωνιακές δράσεις απευθυνόμενο μεταξύ άλλων στην ακαδημαϊκή και μουσειακή κοινότητα, στους εσωτερικούς φορείς του Κοινοβουλίου, αλλά και σε έντυπα και διαδικτυακά μέσα ήδη πριν την έναρξη λειτουργίας του, χωρίς ωστόσο να καταφέρει να δημοσιοποιήσει ευρέως το γεγονός της ίδρυσής του σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η ανάγκη παρουσίασης της έκθεσης του μουσείου σε όλες τις ευρωπαϊκές γλώσσες οδήγησε στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών τόσο για τον εμπλουτισμό της φυσικής του έκθεσης όσο και για τη δημιουργία της ψηφιακής του «υπόστασης» χρησιμοποιώντας τις εφαρμογές του Web 2.0.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΕΛΕΝΗ ΠΑΦΙΛΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΔΠΜ 2018.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.81 MBPDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.