Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/37795
Title: Η ψηφιακή τεχνολογία ως εργαλείο προώθησης των μουσικών καλλιτεχνών και διανομής του καλλιτεχνικού έργου τους
Authors: Ναλμπαντίδης, Χαράλαμπος
Advisor: Κασσαβέτη, Ορσαλία-Ελένη
Keywords: Ψηφιακή τεχνολογία, διανομή, Διαδίκτυο, Νέα Μέσα, μουσική βιομηχανία, social media και websites, δίκτυα ομότιμων χρηστών (P2P), netlabels, Etched Traumas
Issue Date: 9-Sep-2018
Abstract: Οι ρόλοι του συνθέτη, εκτελεστή, παραγωγού και διανομέα μουσικής άρχισαν να είναι δυσδιάκριτοι τη στιγμή που ο καλλιτέχνης ξεκίνησε να συνθέτει και να παράγει τις δικές του ηχογραφήσεις με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Ουσιαστικά, αυτή η μετάβαση συνέβη με την άφιξη των προσωπικών υπολογιστών και τη δυνατότητα χρήσης λογισμικού και τεχνολογικών προϊόντων που ήταν εύκολο να αποκτηθούν από το ευρύ κοινό. Από εκείνη τη στιγμή, οι άνθρωποι είχαν τη δυνατότητα να εξοικειωθούν με το δημιουργικό λογισμικό παραγωγής ήχου, ώστε να παράγουν μόνοι τους πολιτιστικά προϊόντα. Έτσι, για πρώτη φορά στην ιστορία, ήταν σε θέση να παράγουν τέχνη και, ειδικότερα, μουσική με ψηφιακό τρόπο. Ωστόσο, στους δημιουργούς αναπτύσσεται η ανάγκη για διανομή και κοινή χρήση της δουλειάς τους, καθώς και για ανατροφοδότηση μέσω της επαφής τους με το κοινό, αφού αλλιώς δεν μπορεί να γίνει αντιληπτή η ύπαρξη του έργου τους από τους άλλους. Σε αυτό, ακριβώς, το σημείο το Διαδίκτυο καθιστά τα παραπάνω δυνατά σε έναν μεγάλο βαθμό. Η παρούσα διπλωματική εργασία, στο θεωρητικό μέρος της, πραγματεύεται τις εξελίξεις στην τεχνολογία της ηχογράφησης και της αναπαραγωγής μουσικής, την επιρροή του Διαδικτύου και των Νέων Μέσων στη μορφή της, τις νέες μεθόδους που έχουν προκύψει για τη διανομή μουσικών κομματιών και προβολής των δημιουργών τους και τις μεταβολές στη μουσική βιομηχανία. Μέσα από ένα ιστορικό πρίσμα, η διπλωματική εργασία καταλήγει στις διαδικτυακές δισκογραφικές εταιρείες (netlabels). Η έρευνα αναζητάει τα χαρακτηριστικά των τελευταίων και τη συμβολή τους στον εκδημοκρατισμό των μέσων παραγωγής και διανομής μουσικής. Στη συνέχεια, στο εμπειρικό μέρος της διπλωματικής εργασίας, προσεγγίζονται κάποιες διαδικτυακές δισκογραφικές εταιρείες από το εξωτερικό και μία από τον ελληνικό χώρο. Μέσα από τη μελέτη και τη συγκριτική εξέτασή τους, επιχειρείται να εντοπιστούν οι μετασχηματισμοί: στην παραγωγή και στη διανομή μουσικών έργων, στη δομή και λειτουργία των δισκογραφικών εταιρειών, στην επικοινωνία καλλιτεχνών και κοινού και στη νομοθεσία περί πνευματικών δικαιωμάτων.
Rights Creative Commons: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Ε_2018_ΝΑΛΜΠΑΝΤΙΔΗΣ_ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής, παραρτήματα1.93 MBPDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons