Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/37782
Title: «Μικροί Έλληνες-Μεγάλες Διαδρομές»
Authors: Πατέλης, Βασίλειος
Advisor: Φιλιππουπολίτη , Αναστασία
Keywords: ΚΕΘΕΑ;Πρόληψη;Αρχαιολογικοί χώροι;Μουσεία;Διαπολιτισμικότητα;Πολυπολιτισμικότητα;Εκπαιδευτικές επισκέψεις;Πολιτισμός
Issue Date: 9-Sep-2018
Abstract: Η κάτωθι διπλωματική εργασία πραγματεύεται την καταγραφή του σχεδίου δράσης (project) «Μικροί Έλληνες - Μεγάλες Διαδρομές» το οποίο πραγματοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2017 - 2018. Οι μαθητές της απογευματινής ζώνης του Μεταβατικού Σχολείου του ΚΕΘΕΑ, αξιοποιώντας την επιχορήγηση που έλαβε το σχολείο από τη Διεύθυνση Νεότερου Πολιτισμού, πραγματοποίησαν πέντε επισκέψεις σε μουσεία, πολιτιστικούς και αρχαιολογικούς χώρους και κατέγραψαν τη διαδρομή αυτή με τις κάμερες και τις φωτογραφικές μηχανές τους. Το τέλος αυτής της πολιτιστικής διαδρομής σφραγίστηκε με την εκδήλωση που έλαβε χώρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, αποτυπώνοντας σε μία ταινία 30 λεπτών το χαρακτήρα και το πνεύμα των επισκέψεων που πραγματοποιήθηκαν. Αξίζει να σημειωθεί ότι το σχέδιο δράσης αποτελεί προϊόν συλλογικής εργασίας των δέκα μαθητών υπό την επίβλεψη του γράφοντος, Βασίλειου Πατέλη και της εικαστικού Γεωργίας Καρύδη η οποία επιμελήθηκε τη δημιουργία της ταινίας. Σκοπός του project είναι να διερευνηθούν οι σχέσεις του πληθυσμού που παρουσιάζει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά (αλλοδαπή καταγωγή, χαμηλή αυτοεκτίμηση, μέτρια έως κακή εκπαιδευτική επίδοση, φοίτηση σε υποβαθμισμένα σχολεία) με τους χώρους πολιτισμού και ειδικότερα τα μουσεία. Για το λόγο αυτό υιοθετήθηκε μία σειρά από πρακτικές όπως ξεναγήσεις, ελεύθερη περιήγηση στο χώρο καθώς και προετοιμασία της επίσκεψης από τους μαθητές. Παράλληλα, επιχειρήθηκε να δημιουργηθεί η αίσθηση της ομάδας και του κοινού σκοπού μέσα από τις συναντήσεις επεξεργασίας της ταινίας, τις επισκέψεις στα καφέ των μουσείων και τη λειτουργία κλειστής ομάδας στο Facebook. Μετά από τη διαδικασία αποτίμησης της διαδρομής αυτής γίνεται αντιληπτό πως η αντίληψη των συγκεκριμένων μαθητών απέναντι στους χώρους πολιτισμού μπορεί να αλλάξει προς το καλύτερο καθώς επίσης και ότι μία σχεδιασμένη εκπαιδευτική παρέμβαση είναι δυνατό να τους βοηθήσει να προσεγγίσουν καλύτερα την ελληνική ιστορία και τον ελληνικό πολιτισμό.
Rights Creative Commons: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Πατέλης Βασίλειος «Μικροί Έλληνες-Μεγάλες Διαδρομές».pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής4.5 MBAdobe Acrobat Document (.pdf)View/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons