Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/37770
Title: Επικοινωνιακές πτυχές ενός σύνθετου πολιτιστικού γεγονότος: Η διοργάνωση της έκθεσης documenta 14 στην Αθήνα
Authors: ΠΙΜΠΛΗΣ, ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ
Advisor: ΚΕΦΑΛΑΚΗ, ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Keywords: Documenta 14;documenta gGmbH;Αθήνα;Athens;Κάσελ;Kassel;Adam Szymczyk;Visual identity;Οπτική ταυτότητα
Issue Date: 8-Sep-2018
Abstract: Η διοργάνωση του πρώτου σκέλους της documenta 14 στην Αθήνα σίγουρα αποτέλεσε κορυφαίο πολιτιστικό γεγονός, τόσο λόγω του κύρους της έκθεσης όσο και της ευρύτατης δημοσιότητας που απολαμβάνει κάθε της έκδοση. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αναδείξει τα αποτελέσματα και τις επιπτώσεις της επικοινωνιακής στρατηγικής της διοργάνωσης μέσα από την ανάλυση των πολυδιάστατων επικοινωνιακών πτυχών της. Με τη βοήθεια κατάλληλων ερευνητικών εργαλείων και της εργασιακής εμπειρίας του γράφοντος στην συγκεκριμένη διοργάνωση επιχειρείται να απαντηθούν μια σειρά ερωτημάτων που αφορούν το βαθμό επιτυχίας της διοργάνωσης σε διάφορους τομείς, όπως: α) η προσέλκυση του κοινού, β) η διάχυση των επισκεπτών στους εκθεσιακούς χώρους και γ) η απήχηση που είχε η προσπάθεια προσέγγισης μικροκοινοτήτων. Για να γίνει κατανοητή η παρουσία της documenta 14 στην Αθήνα την δεδομένη στιγμή, δεν μπορεί παρά να ληφθεί υπόψη η ιστορική εξέλιξη του θεσμού σε συνάρτηση με το ευρύτερο ιστορικό, οικονομικό, κοινωνικό και πολιτιστικό περιβάλλον μέσα στο οποίο διαμορφώθηκαν μετά το τέλος του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου οι συσχετισμοί δυνάμεων στην Ευρώπη και διεθνώς. Η διοργάνωση εστίασε το ενδιαφέρον της σε διαδικασίες εμπλοκής και γνώσης, και όχι στο εικαστικό περιεχόμενο, διασπείροντας την έκθεση σε δεκάδες ετερόκλιτους χώρους στην Αθήνα. Επιπλέον, η documenta 14 αποποιήθηκε τους κανόνες marketing, υιοθετώντας μια μη-ταυτότητα, αμφισβητώντας παράλληλα τον θεσμικό τρόπο λειτουργίας της τέχνης σε διεθνές επίπεδο. Το κεντρικό πρόταγμα της έκθεσης καθόρισε σε μεγάλο βαθμό την επικοινωνιακή πολιτική της διοργάνωσης, τις αστοχίες και τα δυνατά της σημεία. Το κύριο μέρος της εργασίας επικεντρώνεται στην επικοινωνία της διοργάνωσης τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό περιβάλλον. Συγκεκριμένα, αναλύονται τα επιμέρους μηνύματα και διαθέσιμα μέσα που έχουν ως αποδέκτη το ευρύτερο κοινό μέσα από τα διάφορα στάδια οργάνωσης και υλοποίησης της έκθεσης, όπως η σύλληψη της ιδέας, ο σχεδιασμός, η προετοιμασία και η λειτουργία. Ακολουθεί εκτενής αναφορά στις δημόσιες σχέσεις της διοργάνωσης οι οποίες περιορίστηκαν στην εξυπηρέτηση των στόχων που η ίδια είχε θέσει, αλλά και στις πτυχές της επικοινωνίας στο εσωτερικό της, όπως η διάχυση της πληροφορίας και ο τρόπος που επηρέασε τη δυνατότητα συνεργασίας μεταξύ των συντονιστών και του προσωπικού. Το τελευταίο μέρος διερευνά τη σχέση της documenta 14 με το ευρύ κοινό μέσα από το πρίσμα της δεδηλωμένης θέσης της που προωθεί τη διαμεσολάβηση του έργου έναντι της εμμονής στους αριθμούς των επισκεπτών. Εξετάζεται η επικοινωνία με το κοινό, τόσο σε επίπεδο προσώπων όσο και υπηρεσιών, ενώ αναλύονται οι πρωτοποριακοί τρόποι προσέγγισης και δημιουργίας μικροκοινοτήτων στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Rights Creative Commons: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΠΜ_ΔΕ_Δ._ΠΙΜΠΛΗ.pdfΚυρίως σώμα Διπλωματικής Εργασίας6.63 MBPDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons