Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/37753
Title: Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία στο σύγχρονο σχολείο:Αντιλήψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών. Η περίπτωση των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στον Ν.Ιωαννίνων
Authors: Καραμάνου, Χρυσούλα
Advisor: Δημητρίου, Αναστασία
Keywords: Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία;Environmental Education for Sustainability;αειφορικό σχολείο;sustainable school;ενεργός πολίτης;active citizen;κοινωνικός εγγραμματισμός;social education
Issue Date: 8-Sep-2018
Abstract: Η παρούσα ερευνητική εργασία έχει ως αντικείμενό της τη διερεύνηση της θέσης που κατέχει η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία στο σύγχρονο Δημοτικό σχολείο, ως πρόσφατα συγκροτημένου παιδαγωγικού πεδίου –στοχευμένου στη διάπλαση του ενεργού πολίτη, του ικανού να αντιλαμβάνεται τη σχέση αλληλεξάρτησης ανθρώπου και περιβάλλοντος στη διευρυμένη του μορφή και να αντιμετωπίζει περιβαλλοντικά και αναπτυξιακά ζητήματα στην προοπτική της προστασίας του περιβάλλοντος και με σεβασμό στις ανάγκες του συνόλου. Το υπό διερεύνηση θέμα προσεγγίσθηκε μέσα από τις περιγραφές των αυτοαναφορικών εμπειριών 7 εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Ιωαννίνων με την αξιοποίηση ποιοτικής μεθόδου έρευνας, βασισμένης στη φαινομενολογική ερμηνευτική ανάλυση. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το Νέο Σχολείο (του 21ου αιώνα), διακηρυκτικά νοούμενου ως αειφορικού, ενώ φαίνεται να έχει ενσωματώσει στα προγράμματά του τη φιλοσοφία του νέου παιδαγωγικού πεδίου, αδυνατεί να εφαρμόσει μια συνεπή στρατηγική ολιστικής προσέγγισής του σε επίπεδο διδακτικής πράξης λόγω δομικών «ελλειμμάτων» του. Τα ελλείμματα αυτά, σε συνδυασμό με την αδιαφορία της πολιτείας να ενδυναμώσει τους εκπαιδευτικούς στο απαιτητικό έργο τους μέσω μιας συνεπούς, συστηματικής και υποχρεωτικής επιμόρφωσης, οδηγούν συχνά σε μια περιφερειακή και επιδερμική, εν πολλοίς, αντιμετώπιση της Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία συσκοτίζοντας τα περιεχόμενά της και υπονομεύοντας τους στόχους και την αποστολή της. Παρ’ όλα ταύτα, από την ανάγνωση των ερευνητικών δεδομένων προκύπτει ότι ειδικά οι νεώτεροι εκπαιδευτικοί εμφανίζονται γενικά ευαισθητοποιημένοι στις αρχές και τις αξίες της και εξοικειωμένοι με τις μεθόδους-τεχνικές διδασκαλίας που μπορούν να βοηθήσουν αποτελεσματικά στην υλοποίηση των στόχων της, ενώ οι μαθητές φαίνεται να εισπράττουν θετικά τις αξίες της και να ενστερνίζονται βασικές αρχές της αναπτύσσοντας στάσεις και τάσεις που συνάδουν με τη φιλοσοφία και την ηθική της.
Rights Creative Commons: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ ΕΚΠ66 ΚΑΡΑΜΑΝΟΥ ΧΡΥΣΟΥΛΑ-converted.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής εργασίας1.32 MBAdobe Acrobat Reader DCView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons