Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/37747
Title: Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης στον τομέα της Πολιτιστικής Επικοινωνίας των Μουσείων. Η περίπτωση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου.
Authors: Κουρκουνά, Μαρία
metadata.dc.contributor.advisor: Βώβου, Ιωάννα
Keywords: Μουσείο;Επικοινωνία;Κοινό;Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο;Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης;Social Media
Issue Date: 9-Sep-2018
Abstract: Στην παρούσα διπλωματική εργασία γίνεται μία προσπάθεια προσέγγισης της σχέσης των Μουσείων με τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, όσον αφορά στον τομέα της πολιτιστικής τους επικοινωνίας. Η επικοινωνία με το κοινό συνιστά μία από τις βασικές λειτουργίες που επιτελούν τα Μουσεία, με στόχο να γνωστοποιήσουν τα εκθέματα και τις δράσεις τους, ώστε να παρακινήσουν το κοινό να συμμετάσχει στο πολιτιστικό βίωμα. Τις τελευταίες δεκαετίες τα Μουσεία καταγράφουν έντονη παρουσία στο Διαδίκτυο, η οποία αρχικά εκδηλώθηκε με τη δημιουργία της δικής τους ιστοσελίδας και σήμερα περιλαμβάνει τη δραστηριοποίηση στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Facebook, Twitter, Instagram, Tripadvisor κ.ά.). Η νέα αυτή συνθήκη συμβάλει σε μία πιο εποικοδομητική επικοινωνία με το κοινό τους, πέρα από χρονικούς και γεωγραφικούς περιορισμούς. Στην περίπτωση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, η εμπλοκή του με τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης άρχισε πρόσφατα, ενώ πρόσφατα επίσης, έγινε τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου που διέπει τον οργανισμό, στο οποίο εμπλουτίστηκαν οι στόχοι του και αναδιαμορφώθηκε η οργάνωσή του, επιφέροντας αλλαγές και στον τομέα της Επικοινωνίας. Όσον αφορά στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, βάσει των ευρημάτων της παρούσας μελέτης, το Ε.Α.Μ. αναγνωρίζει τις δυνατότητες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες και διατηρεί ενεργές σελίδες σε Facebook, Instagram και YouTube, αν και η παρουσία του, ως προς το πλήθος των δημοσιεύσεων και των άλλων παραμέτρων που αναλύονται, δεν είναι σταθερή. Στις σελίδες του Ε.Α.Μ. αναρτώνται άρθρα, φωτογραφίες και βίντεο που αφορούν στο Μουσείο, ενώ μπορεί να λάβει κανείς και πληροφορίες σχετικά με διάφορες εκδηλώσεις που πραγματοποιεί. Τα ΜΚΔ αποτελούν μέρος του μάρκετινγκ του οργανισμού και τα πρώτα αποτελέσματα κρίνονται ενθαρρυντικά, όπως και η γενική του παρουσία αξιολογείται θετικά, με περιθώρια περαιτέρω βελτίωσης και ανάπτυξης.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons