Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/37739
Title: Διερεύνηση της συμβολής του σχολείου, του διαδικτύου και των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στη διαμόρφωση οικολογικής συμπεριφοράς των νέων. Απόψεις μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολείων του Δήμου Περιστερίου Αττικής.
Authors: Τούντα, Παντελία
Advisor: Δημητρίου, Αναστασία
Keywords: Οικολογική συμπεριφορά;Ecological behaviour;Σχολείο;School;Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση;Secondary Education;Διαδίκτυο;Internet;Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης;Mass Media
Issue Date: 8-Sep-2018
Abstract: Στην παρούσα εργασία διενεργήθηκε έρευνα με σκοπό να εξετάσει τις απόψεις μαθητών σχετικά με τη συμβολή του Σχολείου, του Διαδικτύου και των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στη διαμόρφωση της οικολογικής συμπεριφοράς τους. Πήραν μέρος στην έρευνα 301 μαθητές της Γ΄ τάξης Γυμνασίου και της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου από σχολεία του Δήμου Περιστερίου Αττικής. Στην ποσοτική αυτή έρευνα το εργαλείο συλλογής των δεδομένων ήταν το γραπτό ερωτηματολόγιο. Η στατιστική ανάλυση των δεδομένων κατέδειξε ότι: το Σχολείο μέσω της περιβαλλοντικής ενημέρωσης που παρέχει στους μαθητές με δράσεις και περιβαλλοντικά θέματα, έχει θετική και στατιστικά σημαντική σχέση με την οικολογική συμπεριφορά τους η οποία εκδηλώνεται εντονότερη όσο μεγαλύτερη είναι η ενημέρωση με περιβαλλοντικά θέματα. Τα δε κορίτσια συμμετέχουν περισσότερο από τα αγόρια σε συμπεριφορές σχετικές με την εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας και νερού. Το Διαδίκτυο χρησιμοποιούν οι μαθητές σε μεγάλο ποσοστό για να αντλούν πληροφορίες για το περιβάλλον. Από τα ΜΚΔ ειδικότερα, τοYouTube κατέχει την πρώτη θέση στην περιβαλλοντική ενημέρωση των μαθητών. Η στατιστική διερεύνηση έδειξε ότι δεν υπάρχει σημαντική σχέση ανάμεσα στην περιβαλλοντική ενημέρωση των μαθητών από το διαδίκτυο και την οικολογική τους συμπεριφορά. Από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, η τηλεόραση είναι η κύρια πηγή ενημέρωσης των μαθητών για περιβαλλοντικά θέματα και ακολουθούν τα βιβλία. Η ενημέρωση από τα ΜΜΕ για περιβαλλοντικά θέματα έχει στατιστικά σημαντική σχέση με την οικολογική συμπεριφορά των μαθητών. Βρέθηκε δε ότι τα βιβλία κατέχουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της οικολογικής τους συμπεριφοράς, με τα κορίτσια να υπερέχουν σε σχέση με τα αγόρια.
Rights Creative Commons: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΕΑΠ-Παντελία Τούντα-Διπλωματική Εργασία Τελική.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής2.7 MBPDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons