Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/37698
Title: Παράγοντες επιρροής των ατόμων αναφορικά με την προτίμηση ενοικίασης καταλυμάτων διακοπών διά της οικονομίας διαμοιρασμού: μία εμπειρική μελέτη.
Authors: ΑΪΒΑΛΙΩΤΟΥ, ΕΥΤΥΧΙΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
Advisor: Παπαγιαννάκης, Γιώργος
Keywords: Οικονομία διαμοιρασμού, τουρισμός, διαδικτυακές ψηφιακές πλατφόρμες κράτησης, ξενοδοχειακός κλάδος, προκλήσεις;Tourism, sharing economy, peer to peer platforms, hotel sector, home sharing tourism, challenges
Issue Date: 9-Sep-2018
Abstract: Ο τουρισμός συνεχίζει να διαδραματίζει έναν σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση της οικονομικής δραστηριότητας, στην ανάπτυξη νέων θέσεων απασχόλησης και εσόδων παγκοσμίως. Ειδικότερα ο τουριστικός κλάδος στην Ελλάδα αποτελεί έναν από τους κύριους αναπτυξιακούς παράγοντες της οικονομίας, καθώς η συνολική συνεισφορά του στο ΑΕΠ ανέρχεται περίπου στο 20% και στην απασχόληση περίπου στο 25%. Ωστόσο, ο τουρισμός πρέπει να αντιμετωπίσει τις νέες προκλήσεις, προκειμένου να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά του. Μία από αυτές είναι η άνοδος της οικονομίας διαμοιρασμού, ένα φαινόμενο που έχει σταδιακά και σταθερά αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια και επιτρέπει τη χρήση κοινόχρηστων διαδικτυακών πλατφορμών προσφέροντας στους ταξιδιώτες νέες, εναλλακτικές επιλογές κυρίως όσον αφορά στα καταλύματα κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Αν και αυτός ο νέος τρόπος φιλοξενίας έχει επηρεάσει τον ξενοδοχειακό κλάδο δεν υπάρχουν πολλά διαθέσιμα στοιχεία σχετικά με τους βασικούς παράγοντες βάσει των οποίων οι ταξιδιώτες προτιμούν τα καταλύματα της οικονομίας διαμοιρασμού. Κύριο αντικείμενο αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι η ανεύρεση και διερεύνηση διαφόρων παραγόντων (π.χ. γνωστικών) οι οποίοι δύνανται να οδηγήσουν σε αυτή τη συμπεριφορά. Ακριβώς για αυτό τον σκοπό, συλλέξαμε πρωτογενή δεδομένα μέσω ενός ερωτηματολογίου και χρησιμοποιήσαμε προηγμένες στατιστικές τεχνικές. Τα αποτελέσματα της πρωτογενούς έρευνας συνέβαλαν στη βελτίωση των γνώσεών μας σχετικά με αυτή την οικονομία και έδωσαν στον ξενοδοχειακό κλάδο τη δυνατότητα να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά του, να εφαρμόσει νέες τεχνικές προώθησης και προβολής, να διατηρήσει και να αυξήσει το μερίδιό του στην αγορά και εν τέλει να ανταποκριθεί σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο παγκόσμιο ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Rights Creative Commons: Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Aivaliotou_Eftychia_Christina_MBA_Disseration_2018.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής και Παράρτημα839.65 kBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons