Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/37600
Title: Ο αντίκτυπος του εθνοκεντρισμού στην καταναλωτική συμπεριφορά: Η περίπτωση της ζυθοποιΐας στην Ελλάδα
Authors: Papadopoulou, Symela
Advisor: Anastasiadis, Foivos
Keywords: consumer ethnocentrism;εθνοκεντρισμός;consumer behaviour;καταναλωτική συμπεριφορά;purchase intention;αγοραστική πρόθεση;Greece;Ελλάδα;beer;ζυθοποιΐα;CEESCALE;CEESCALE;localness;εντοπιότητα;ownership;καθεστώς ιδιοκτησίας
Issue Date: 8-Sep-2018
Abstract: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει και να αναλύσει την ύπαρξη τάσεων εθνοκεντρισμού στη συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών και το βαθμό στον οποίο αυτές επηρεάζουν την αγοραστική τους πρόθεση αναφορικά με τα εγχώρια προϊόντα. Για την εκτίμηση του βαθμού εθνοκεντρισμού χρησιμοποιήθηκε και αξιολογήθηκε η νέα κλίμακα CEESCALE. Ως προϊόν- βάση της έρευνας ορίστηκε η μπύρα. Επιπλέον στόχος είναι να αποτυπωθούν οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών ως προς τη μπύρα, όπως και οι εκτιμήσεις τους αναφορικά με τα τέσσερα δομικά συστατικά του μείγματος μάρκετινγκ (προϊόν, τιμή, διανομή, προώθηση) των ελληνικών προϊόντων ζύθου. Για την επίτευξη του στόχου της έρευνας συντάχθηκε ένα δομημένο ερωτηματολόγιο το οποίο συμπληρώθηκε από 509 συμμετέχοντες. Στη συνέχεια ακολούθησε η στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων και η ερμηνεία τους. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι Έλληνες καταναλωτές έχουν τάσεις εθνοκεντρισμού και η μελέτη της αγοραστικής τους πρόθεσης έδειξε ότι στηρίζουν τα ελληνικά προϊόντα ζυθοποιΐας έναντι των ξένων προϊόντων. Τα δημογραφικά χαρακτηριστικά φαίνεται να αποτελούν ρυθμιστικούς παράγοντες του επιπέδου του εθνοκεντρισμού, όπως και το οικονομικό περιβάλλον της χώρας. Επιπλέον αποδείχθηκε ότι ο εθνοκεντρισμός έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στην αγοραστική πρόθεση των Ελλήνων από ότι το μείγμα μάρκετινγκ με τα τέσσερα δομικά στοιχεία του. Τέλος, βάση των στατιστικών αποτελεσμάτων, οι Έλληνες καταναλωτές στην πλειοψηφία τους, θεωρούν ως ελληνικά τα προϊόντα που προέρχονται από εταιρίες που εδρεύουν στην Ελλάδα και είναι αμιγώς ελληνικές σε ότι αφορά το ιδιοκτησιακό τους καθεστώς.
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Papadopoulou_Symela_MBA_Dissertation_2018.pdfPostgraduate Dissertation4.47 MBPDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.