Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/37595
Title: Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ ΛΑΪΚΩΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ. ΜΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ.
Authors: ΓΚΛΑΒΙΝΑ, ΕΛΕΝΗ
Advisor: ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
Keywords: Λαϊκό Παραμύθι;Αφήγηση;Ψηφιακή Αφήγηση;Περιβαλλοντική Ευαισθητοποίηση
Issue Date: 8-Sep-2018
Abstract: Η αφήγηση, διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που την καθιστούν ιδανικό διδακτικό εργαλείο στα πλαίσια της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Επιπλέον η ψηφιακή αφήγηση μπορεί να αποτελέσει μέσο για να προωθηθεί ο γόνιμος διάλογος μέσα στην τάξη και να εισαχθούν οι μαθητές πιο εύκολα και πιο ελκυστικό τρόπο στη μαθησιακή διαδικασία. Με την αφήγηση λαϊκών παραμυθιών καλλιεργούνται στους μαθητές υποσυνείδητα φιλοπεριβαλλοντικές στάσεις, καθώς τα λαϊκά παραμύθια αναφέρονται στις σχέσεις της γης με τους κατοίκους της και προβάλλουν μια εικόνα του κόσμου, στον οποίο άνθρωποι και ζωικοί οργανισμοί συμβιώνουν αρμονικά. Στην παρούσα ερευνητική προσπάθεια, η οποία συνιστά μια ποιοτική έρευνα δράσης, επιχειρήθηκε να αναδειχθεί η επίδραση που μπορεί να έχει η ψηφιακή αφήγηση λαϊκών παραμυθιών στους μαθητές Δημοτικού στην ευαισθητοποίησή τους πάνω σε περιβαλλοντικά ζητήματα. Επιλέχθηκαν δύο γνωστά λαϊκά παραμύθια «Τα τρία δέντρα» και «Η κυρά Καλή, η κυρά Κακή και οι δώδεκα μήνες» και ψηφιοποιήθηκαν με το λογισμικό Scratch MIT. Για την αποτίμηση της «περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης» των μαθητών χρησιμοποιήθηκε ως εργαλείο έρευνας η ημιδομημένη ομαδική συνέντευξη με τρεις κύριους άξονες ερωτήσεων που αφορούσαν την αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών για το φυσικό περιβάλλον, τη συνειδητοποίηση των προβλημάτων που δημιουργούνται σ’ αυτό από την ανθρώπινη δραστηριότητα και την ενίσχυση της διάθεσής τους για την προστασία του. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 17 μαθητές του 19ου Δημοτικού Σχολείου Κοζάνης, στους οποίους, κατά τη διάρκεια μιας διδακτικής ώρας, έγινε πρώτα η επίδειξη των ψηφιοποιημένων λαϊκών παραμυθιών και στη συνέχεια τους έγιναν οι ερωτήσεις της συνέντευξης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μαθητές είναι αρκετά ευαισθητοποιημένοι στα περιβαλλοντικά θέματα, καθώς εμφάνισαν αυξημένο ενδιαφέρον για τη σημασία του φυσικού περιβάλλοντος, φάνηκαν αρκετά συνειδητοποιημένοι για τα προβλήματα που δημιουργεί σ’ αυτό η ανθρώπινη δραστηριότητα και έδειξαν προθυμία να συμμετάσχουν σε δράσεις που έχουν να κάνουν με την προστασία του.
Rights Creative Commons: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GKLAVINA DIPLOMATIKI_EKP66_2018.pdfΚΥΡΙΩΣ ΣΩΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ1.52 MBUnknownView/Open
GKLAVINA_PARAMYTHIA_SCRATCH.zipΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ (ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ)24.13 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons