Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/37519
Title: Καινοτομία, ο παράγοντας κλειδί για την επίτευξη επιχειρησιακής ανάπτυξης και ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος
Authors: Παναγιωτοπούλου, Αικατερίνη
Advisor: Παπαδόπουλος, Γεώργιος
Keywords: innovation;competitive advantage;business growth;performance
Issue Date: 8-Sep-2018
Abstract: Σκοπός της εργασίας είναι να διερευνηθεί η συμβολή της καινοτομίας στην επιτυχία της επιχείρησης αλλά και την απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Το θεωρητικό μέρος της εργασίας αναφέρεται κυρίως στην έννοια της καινοτομίας, η οποία αποτελεί και τον κύριο πυλώνα αυτής της εργασίας. Ταυτόχρονα, παρουσιάζονται τα στατιστικά στοιχεία για την περίοδο 2012-14 και τα σχετικά γραφήματα για την καινοτομία στην Ελλάδα. Αυτά είναι τα πιο πρόσφατα επίσημα στοιχεία τα οποία δημοσιεύτηκαν τον Δεκέμβριο του 2017. Η ανάλυση των στατιστικών για την καινοτομία στην Ελλάδα διεξήχθη προκειμένου να αντληθούν χρήσιμα συμπεράσματα για την καινοτομία των ελληνικών επιχειρήσεων. Τα αποτελέσματα της έρευνας μας δείχνουν ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις κατατάσσονται γύρω από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την άποψη της καινοτόμου δραστηριότητας. Οι καινοτόμες επιχειρήσεις αποδίδουν καλύτερα από τις μη καινοτόμες στον κύκλο εργασιών τους. Οι περισσότερες επιχειρήσεις του ερευνητικού πληθυσμού εκτελούν καινοτομίες οργανωτικής ή εμπορικής προώθησης. Προσπαθούν συνήθως να βελτιώσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους και να μην δημιουργήσουν νέα. Η συνεργασία με άλλες επιχειρήσεις ή ιδρύματα για την καινοτομία δεν είναι τόσο δημοφιλής. Η σύνδεση μεταξύ επιχειρήσεων και πανεπιστημίων δεν είναι αρκετά ισχυρή. Οι περισσότερες εταιρείες δεν προστατεύουν νομικά τις καινοτομίες τους. Τα οφέλη που προκύπτουν από την καινοτόμο δραστηριότητα αφορούν κυρίως τη μείωση του κόστους λειτουργίας και παραγωγής και την αύξηση της ευελιξίας της επιχείρησης. Τα μεγαλύτερα εμπόδια είναι ο έντονος ανταγωνισμός τιμών, η έλλειψη επαρκούς χρηματοδότησης και η έλλειψη ζήτησης. Οι επιχειρήσεις χρηματοδοτούν τις καινοτομίες τους με δημόσια χρηματοδότηση και όχι τόσο με ευρωπαϊκά προγράμματα. Επιπλέον, διεξήχθη έρευνα με τη μορφή δομημένου ερωτηματολογίου για να ελέγξει κατά πόσον τα παραπάνω στατιστικά στοιχεία και η βιβλιογραφική μελέτη αντιστοιχούν στην σημερινή αθηναϊκή πραγματικότητα και να διερευνήσουν την άποψη των εταιρειών σχετικά με την καινοτόμο επιχειρηματική δραστηριότητα. Σύμφωνα με το ερωτηματολόγιο, τα κυριότερα εμπόδια στην σημερινή αγορά, που αποθαρρύνουν τις επιχειρήσεις από την καινοτομία, είναι η οικονομική κρίση και η έλλειψη ενημέρωσης-χρόνου. Η οργανωτική καινοτομία είναι ο πιο δημοφιλής τύπος καινοτομίας που ακολουθείται από την καινοτομία σε προϊόντα-υπηρεσίες. Οι περισσότερες επιχειρήσεις κέρδισαν ένα σημαντικό οικονομικό όφελος από τις καινοτόμες δραστηριότητές τους και η κύρια πηγή χρηματοδότησής τους, προκειμένου να καινοτομήσουν, προερχόταν από δικά τους κέρδη. Πρέπει να σημειώσουμε ότι πολλές από τις επιχειρήσεις του ερευνητικού πληθυσμού, παρά το γεγονός ότι δεν έχουν πραγματοποιήσει σημαντική καινοτόμο δραστηριότητα, έχουν δείξει την τάση για ισχυρότερη ανάπτυξη αυτής της δραστηριότητας στο εγγύς μέλλον. Η μεγάλη πλειοψηφία δεν έχει συμμετάσχει ποτέ σε συνεργασίες για καινοτομία και δεν γνωρίζει ή δεν ενδιαφέρεται για επιδοτούμενα προγράμματα προώθησης της καινοτομίας.
Rights Creative Commons: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Panagiotopoulou-A-103783-MBA-DISSERTATION--converted.pdfΔιπλωματική Εργασία1.66 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons