Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/37416
Title: Προδιαγραφές παιδαγωγικού πλαισίου για την εφαρμογή πολυμορφικής, συμπληρωματικής εξ αποστάσεως περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, σε μαθητές πρωτοβάθμιας, ολιγοθέσιων και απομακρυσμένων σχολείων της Ελλάδας
Authors: Μανούσου, Ευαγγελία
metadata.dc.contributor.advisor: Λιοναράκης, Αντώνιος
Keywords: Πολυμορφική εκπαίδευση;Εξ αποστάσεως εκπαίδευση;Μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης;Περιβαλλοντική εκπαίδευση;Περιβάλλον;Αειφορία;Εκπαιδευτικό υλικό;Εκπαιδευτικό λογισμικό
Issue Date: 2008
Abstract: Στην έρευνα αυτή επιχειρείται η διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού πλαισίου για την εφαρμογή σχολικής συμπληρωματικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε θέματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, σε μαθητές / τριες ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων, απομακρυσμένων περιοχών. Η διαμόρφωση των αρχών αυτού του παιδαγωγικού πλαισίου στοχεύει στη διεύρυνση των εκπαιδευτικών ευκαιριών, στον εμπλουτισμό του μαθησιακού τους περιβάλλοντος και στην αναβάθμιση της ποιότητας εκπαίδευσης των μαθητών / τριών των ολιγοθέσιων και απομακρυσμένων σχολείων της Ελλάδας. Για να σχεδιαστεί και να τεκμηριωθεί η ερευνητική παρέμβαση, μελετήθηκαν βιβλιογραφικά διεθνείς εφαρμογές σχολικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και εξετάστηκε η αναγκαιότητα της συμπληρωματικής εξ αποστάσεως εφαρμογής προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Επιπλέον, έγινε επισκόπηση των βασικών αρχών σχεδιασμού Εκπαιδευτικού Υλικού για εξ αποστάσεως, πρωτοβάθμια και περιβαλλοντική εκπαίδευση, με ιδιαίτερη έμφαση στην πολυμορφικότητα, η οποία αποτελεί ένα από τα βασικότερα χαρακτηριστικά της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που την προσδιορίζουν ως ευέλικτη και της δίνουν τη δυνατότητα να προσαρμόζεται σε όλα τα εκπαιδευτικά δεδομένα (Λιοναράκης, 2006). Η αξιοποίηση και ο συνδυασμός των δεδομένωντης βιβλιογραφικής επισκόπησης, οδήγησε στην ανάπτυξη Πολυμορφικού Εκπαιδευτικού Υλικού για την εξ αποστάσεως εφαρμογή ενός προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που αφορούσε στο περιβάλλον της Μεσογείου και είχε τίτλο: ?Ο Καπετάν ΣΟΣ, η παρέα του και το κινούμενο νησί?. Οι προδιαγραφές, ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη, η εφαρμογή και η πολύπλευρη αξιολόγηση του συγκεκριμένου Εκπαιδευτικού Υλικού περιγράφονται αναλυτικά στην παρούσα έρευνα, καθώς αποτελούν τις βασικές συνιστώντες του παιδαγωγικού πλαισίου εφαρμογής συμπληρωματικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε μαθητές / τριες ολιγοθέσιων και απομακρυσμένων σχολείων. Συμπερασματικά, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης όλων των συμμετεχόντων στην παρούσα έρευνα, θα ήταν χρήσιμο, ουσιαστικό και αποτελεσματικό να υπάρχει η δυνατότητα συμμετοχής των μαθητών/τριών σε προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, ή και άλλων καινοτόμων δράσεων, μέσω συμπληρωματικής σχολικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η οποία τηρεί τις αρχές του παιδαγωγικού πλαισίου, που παρουσιάζεται στη συγκεκριμένη ερευνητική πρόταση.
metadata.dc.description.uri: https://www.didaktorika.gr/eadd/handle/10442/15961
Appears in Collections:Διδακτορικές διατριβές Σ.Α.Σ.

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.