Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/37394
Title: Ο πολιτισμός των αισθήσεων και οι αισθήσεις του πολιτισμού: Πολιτιστικοί οργανισμοί υπό το πρίσμα του sensory marketing.
Authors: ΒΑΣΙΛΙΚΗ-ΖΑΦΕΙΡΙΑ ΥΨΗΛΑΝΤΗ
Keywords: αισθήσεις, αισθητηριακές στρατηγικές, sensory marketing, Μουσείο Ακρόπολης, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος Senses, Sensorial Strategies, Sensory Marketing, Acropolis Museum, National Archaeological Museum, Stavros Niarchos Foundation Cultural Center
Issue Date: 2018
Abstract: Η παρούσα έρευνα διερευνά το ρόλο των αισθήσεων στον τομέα του πολιτισμού. Συγκεκριμένα, εξετάζει τη βιβλιογραφία που αναφέρεται στις τάσεις του πολιτιστικού μάρκετινγκ, στο προφίλ των σύγχρονων πολιτιστικών οργανισμών και στις πρακτικές του sensory marketing. Επίσης, παρουσιάζει τα οφέλη, τα εργαλεία, τις δυσκολίες, αλλά και κάποια παραδείγματα συνειδητής και ασυνείδητης χρήσης αισθητηριακών πρακτικών. Σκοπός της εργασίας είναι να εξετάσει αν οι αισθήσεις μπορούν να καταστούν εργαλείο στα χέρια τόσο του πολιτιστικού διαχειριστή, για την προσέλκυση και τον εμπλουτισμό της εμπειρίας του επισκέπτη, όσο και του καταναλωτή για τον αποκλεισμό ή την επιλογή ενός πολιτιστικού χώρου ή μιας πολιτιστικής εμπειρίας. Η πρωτογενής έρευνα βασίζεται σε ποιοτικά στοιχεία τα οποία συλλέχθηκαν μέσω παρατήρησης και συνεντεύξεων. Η ερευνήτρια μελέτησε περιπτώσεις τριών πολιτιστικών οργανισμών που αποτελούν «ηγέτες» στον τομέα του ελληνικού πολιτισμού, ήτοι το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το Μουσείο Ακρόπολης και το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Συγκεκριμένα, διερεύνησε το ρόλο που διαδραματίζουν οι ανθρώπινες αισθήσεις στη λειτουργία, το μάρκετινγκ και τη διοίκησή τους, καθώς και στην εξυπηρέτηση του κοινού και τον εμπλουτισμό της εμπειρίας του. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της παρατήρησης, των συνεντεύξεων και της βιβλιογραφίας, κανένας πολιτιστικός οργανισμός δεν ακολουθεί σχεδιασμένη πολυ-αισθητηριακή στρατηγική, παρά μόνο αποσπασματικές πρακτικές. Ωστόσο, καταδεικνύεται ότι οι αισθητηριακές πρακτικές και το sensory marketing μπορούν να ενισχύσουν το brand και τη φήμη ενός πολιτιστικού οργανισμού, να αυξήσουν την επισκεψιμότητά του, κι ακολούθως να συνδράμουν στη βιωσιμότητά του.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΖΑΦΕΙΡΙΑ-ΥΨΗΛΑΝΤΗ.pdf25.48 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.