Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/37374
Title: Branding Identity και Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Πρωτεύουσα 2021. Συγκριτική μελέτη των υποψήφιων ελληνικών πόλεων
Authors: ΚΥΡΙΑΖΗ, ΓΕΩΡΓΙΑ
Advisor: ΚΟΥΝΤΟΥΡΗ, ΦΑΝΗ
Keywords: Οπτική επικοινωνία, Μήνυμα, Brand, Brand image, Brand Equity, Place branding, Brand identity, Αφίσα, Λογότυπο, Σύνθημα, Mega-Events, Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Πρωτεύουσα, Σημειωτική Ανάλυση, Συγκριτική Ανάλυση;Visual communication, Message, Brand, Brand image, Brand equity, Place branding, Brand identity, Poster, Logo, Slogan, Mega-Events, European Capital of Culture, Semiotics, Comparative Analysis
Issue Date: 26-May-2018
Abstract: Η σύγχρονη πραγματικότητα της παγκοσμιοποίησης και η απειλή της ομοιομορφίας και στον τομέα της πολιτιστικής επικοινωνίας, προβάλλει, επιτακτικότερα από ποτέ, την ανάγκη διαφοροποίησης, αλλά και την ανάγκη δημιουργίας ξεχωριστής οντότητας και ταυτότητας από κάθε οργανισμό και διοργάνωση που παράγει και προάγει πολιτισμό. Η πολυπλοκότητα της πολιτιστικής επικοινωνίας και η σύνθετη υπόστασή της, απαιτεί την οικοδόμηση μοναδικής ταυτότητας, που θα συνιστά το πλαίσιο της αποστολής, του οράματος και των αξιών κάθε οργανισμού που διαχειρίζεται και αναδεικνύει τον πολιτισμό. Μάλιστα, Στην εποχή της οπτικής επικοινωνίας και της κυριαρχίας της εικόνας, αναδεικνύεται, επιτακτική η ανάγκη σχεδιασμού branding identity για τη διαμόρφωση μιας αναγνωρίσιμης και ιδιαίτερα θετικής δημόσιας εικόνας, στο ευρωπαϊκό και διεθνές πολιτισμικό γίγνεσθαι. Η περιορισμένη διερεύνηση της έννοιας της διαμόρφωσης πολιτιστικής επωνυμίας και φήμης πυροδότησε το ερευνητικό ενδιαφέρον και ταυτόχρονα συνιστά την πρωτοτυπία της παρούσας εργασίας. Το θεωρητικό, λοιπόν, μέρος, πραγματεύεται αρχικά τη διερεύνηση των εννοιών της επικοινωνίας, του μηνύματος και των μεθόδων ανάλυσής του, ενώ στη συνέχεια εστιάζει στην έννοια του brand, μελετώντας και διαχωρίζοντας τις έννοιες brand image, brand equity, brand identity και place branding, και διερευνώντας τα κύρια χαρακτηριστικά του brand identity:το λογότυπο, την αφίσα και το σύνθημα. Η ολοκλήρωση της εννοιολογικής διασαφήνισης οδηγεί στη διατύπωση των ερευνητικών ερωτημάτων και στην επιλογή της μεθοδολογικής τους προσέγγισης. Στο εμπειρικό μέρος, επιχειρείται η διαπίστωση της εφαρμογής των θεωρητικών εννοιών σε συγκεκριμένη μελέτη περίπτωσης. Ειδικότερα, μελετάται ο θεσμός της Ευρωπαϊκής Πολιτιστικής Πρωτεύουσας, μέσα από μία γενική, συνοπτική αλλά περιεκτική διερεύνηση των χαρακτηριστικών και των οφελών του, ενώ ταυτόχρονα, αφού παρουσιάζονται και αναλύονται με τη σημειωτική προσέγγιση τα branding identities των υποψήφιων ελληνικών πόλεων για τη διεκδίκηση του τίτλου Ευρωπαϊκής Πολιτιστικής Πρωτεύουσας για το έτος 2021, πραγματοποιείται κατόπιν συγκριτική ανάλυσή τους. Συμπερασματικά, αποπειράται η διαπίστωση της επιτυχούς διαμόρφωσης ξεχωριστής ταυτότητας κάθε πόλης, μέσα από την εύστοχη αποτύπωση του οράματός τους στο branding identity, καθώς και από την δυναμική της επωνυμίας τους, όπως αυτή αποτυπώθηκε και στα λεγόμενα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και στην τελική επιλογή.
Rights Creative Commons: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΥΡΙΑΖΗ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής3.52 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons