Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/37371
Title: Διερευνώντας τις επικοινωνιακές δράσεις των μουσείων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Συγκριτική ανάλυση του Los Angeles County Museum of Art (LACMA) και του Μουσείου Μπενάκη
Authors: Κωνσταντίνου, Αναστασία
metadata.dc.contributor.advisor: Κουντούρη, Φανή
Keywords: Επικοινωνία;Communication;Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης;Social media;Μουσείο;Museum;LACMA;Web 2.0;Μουσείο Μπενάκη;Benaki Museum;Facebook;Twitter;Instagram
Issue Date: 26-May-2018
Abstract: Η παρούσα εργασία πραγματεύεται ζητήματα επικοινωνίας στους πολιτιστικούς οργανισμούς, με έμφαση στην σχέση των μουσείων και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αναλύεται η έννοια της επικοινωνίας, τα χαρακτηριστικά της ενώ παράλληλα εξετάζονται τα βασικά στοιχεία των σημαντικότερων θεωρητικών μοντέλων. Στη συνέχεια, ύστερα από μια σύντομη αποτύπωση της ιστορικής εξέλιξης του μουσείου ως οργανισμού, καταγράφεται η αλλαγή της επικοινωνιακής σχέσης των πολιτιστικών ιδρυμάτων με το κοινό τους και η επιρροή που ασκεί η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε αυτή την σχέση. Ολοκληρώνοντας το θεωρητικό κομμάτι της εργασίας γίνεται μια επιδερμική παρουσίαση των μέσων που θα μας απασχολήσουν, αναφορικά με τον τρόπο λειτουργίας τους. Επίσης, δίνονται ορισμένα στατιστικά στοιχεία χρήσης για την καλύτερη κατανόηση της διείσδυσης των συγκεκριμένων μέσων στην ανθρώπινη επικοινωνία. Στο δεύτερο κομμάτι της εργασίας παρουσιάζονται δύο μεγάλα μουσεία ως παράδειγμα, το LACMA και το Μουσείο Μπενάκη. Καταγράφονται οι επικοινωνιακές δράσεις τους μέσα από τις σύγχρονες ψηφιακές πλατφόρμες επικοινωνίας, με την χρήση στατιστικών εργαλείων που αποτυπώνουν τον βαθμό ανάδρασης και ανταπόκρισης του κοινού σε αυτές. Αναλύοντας τις δημοφιλέστερες αναρτήσεις των δύο εξεταζόμενων πολιτιστικών ιδρυμάτων καταλήγουμε σε μια συγκριτική ανάλυση των επικοινωνιακών πρακτικών τους στο τρίτο και τελευταίο κομμάτι της εργασίας. Χρησιμοποιώντας σχετικούς πίνακες, μια SWOT ανάλυση και μια PEST εξάγονται ορισμένα βασικά συμπεράσματα για την χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τα συγκεκριμένα μουσεία. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διαπιστωθεί σε ποιο βαθμό η χρήση των νέων ψηφιακών επικοινωνιακών εργαλείων βοηθάει τους πολιτιστικούς οργανισμούς είτε να διατηρήσουν επαφή με το κοινό τους είτε να προσεγγίσουν νέους επισκέπτες.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.