Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/37367
Title: Η Επικοινωνιακή Στρατηγική του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Η Αφίσα ως Οπτική Ταυτότητα και Μορφή Τέχνης
Authors: ΤΙΤΟΝΗ, ΦΥΛΛΙΩ
Advisor: ΚΟΥΝΤΟΥΡΗ, ΦΑΝΗ
Keywords: Οπτική επικοινωνία;διαφήμιση;αφίσα;σημειωτική ανάλυση;Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Issue Date: 26-May-2018
Abstract: Η φεστιβαλική αφίσα συνιστά βασικό επικοινωνιακό εργαλείο των πολιτιστικών οργανισμών για την προώθηση των μηνυμάτων τους, το οποίο περιλαμβάνει πολλές ιδιαιτερότητες, όχι μόνο στο πεδίο του σχεδιασμού αλλά κυρίως στο πεδίο της αποτελεσματικότητας της επικοινωνιακής πράξης. Στο πρώτο μέρος της παρούσας εργασίας επιχειρείται μία σύντομη αναφορά στο πεδίο του Οπτικού Πολιτισμού και γίνεται επισκόπηση των βασικών εννοιών της επικοινωνίας στον πολιτισμό, την σημειωτική ανάλυση, την διασημειωτική μετάφραση, το ευρύτατο πεδίο της διαφημιστικής αφίσας και τέλος του γραφιστικού σχεδίου, το οποίο θεωρείται εγγενώς συνδεδεμένο με την οπτική επικοινωνία. Πεδίο εφαρμογής αυτού του θεωρητικού προβληματισμού είναι η διαφημιστική αφίσα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης είναι μία από τις σημαντικότερες πολιτιστικές διοργανώσεις στην Ελλάδα, το κορυφαίο φεστιβάλ της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, το πρωτεύον και παλαιότερο φεστιβάλ στα Βαλκάνια για τις δημιουργίες νεοεμφανιζόμενων κινηματογραφιστών από όλο τον κόσμο, αλλά και το βήμα παρουσίασης της ετήσιας ελληνικής παραγωγής. Κάθε χρόνο δημιουργείται μία αφίσα για την επικοινωνιακή προβολή του Φεστιβάλ, η οποία εμπεριέχει την ιδεολογική ταυτότητα του θεσμού ενώ παράλληλα συνιστά μία μορφή τέχνης, με στόχο την γεφύρωση τόσο των καλλιτεχνών, όσο και του κοινού με το έργο τους. Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνηθεί ο ρόλος της αφίσας από την διεθνοποίηση του Φεστιβάλ (το 1992) μέχρι σήμερα, να εντοπιστούν οι παράμετροι αλλαγής της επικοινωνιακής του στρατηγικής στην διαχείριση της οπτικής του ταυτότητας και να καταγραφούν πιθανές αναφορές στις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες, όπως αποτυπώθηκαν στις αφίσες του. Η συγκεκριμένη μελέτη περίπτωσης παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ως προς την διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο ο οργανισμός προσέγγισε την αφίσα για να επικοινωνήσει με το κοινό του. Η περίοδος μελέτης αφορά το χρονικό διάστημα 1992-2017 και συγκεκριμένα τις καλλιτεχνικές διευθύνσεις του Μ. Δημόπουλου (1992-2004), της Δέσποινας Μουζάκη (2005-2009), του Δημήτρη Εϊπίδη (2010-2016) και των Ζαλαντό-Ανδρεαδάκη (2016-έως σήμερα, 2017).
Rights Creative Commons: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons