Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/37353
Title: «Στρατηγική πολιτική πολιτιστικού οργανισμού σε συνθήκες υψηλού ανταγωνισμού. Η περίπτωση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής κατά την εμφάνιση και άνθιση του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών»
Authors: Κοζάου, Ελένη
metadata.dc.contributor.advisor: Νικολαΐδου, Αφροδίτη
Keywords: Στρατηγική επικοινωνίας, Πολιτιστικοί Οργανισμοί, Όπερα, Μάρκετινγκ
Issue Date: 26-May-2018
Abstract: Στην παρούσα εργασία επιχειρείται η παρουσίαση της στρατηγικής επικοινωνίας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, κατά την τελευταία δεκαετία του 20ου αιώνα και την πρώτη του 21ου, όταν δηλαδή σταμάτησε να κυριαρχεί ως ο μόνος φορέας όπερας στην Ελλάδα. Η Εθνική Λυρική Σκηνή υπηρετεί την τέχνη της όπερας, του μουσικού θεάτρου και του χορού, από το 1939. Ως είδη οι τέχνες αυτές ανήκουν στις παραστατικές τέχνες και θεραπεύονται σε πολιτιστικούς οργανισμούς που υπόκεινται σε όρους λειτουργίας διαφορετικούς από εκείνο των κερδοσκοπικών οργανισμών. Η Εθνική Λυρική Σκηνή από την ίδρυση της αποτελεί τον κύριο θεσμικό φορέα παραγωγής λυρικού θεάτρου στην Ελλάδα με αδιάλειπτη παραγωγή για περισσότερα από 70 χρόνια. Η ιστορική πορεία του οργανισμού παρουσιάζει διακυμάνσεις ανάλογα με τις εξωτερικές συνθήκες που διαμορφώνονται, και το εσωτερικό περιβάλλον, που επικρατεί. Η πορεία της μέχρι τις μέρες μας, ωστόσο δεν υπήρξε αυτονόητη και χωρίς δυσκολίες και κινδύνους. Το είδος που υπηρετεί άλλωστε εμπεριέχει ισχυρό βαθμό δυσκολίας ως προς τον τρόπο επικοινωνίας του με το ευρύ κοινό. Το γεγονός αυτό από μόνο του διαμορφώνει ένα δυσχερές εξωτερικό περιβάλλον, που οι εκάστοτε πολιτικές και ιστορικές συνθήκες δυσκόλευαν ολοένα. Σε αυτό το πλαίσιο η εμφάνιση ενός νέου φορέα, του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, τη δεκαετία του 1990, επέφερε επιπλέον δυσκολίες προσθέτοντας το στοιχείο του ανταγωνισμού τόσο ως προς την εύρεση των κεφαλαίων για την υλοποίηση του καλλιτεχνικού οράματος όσο και ως προς τη διατήρηση του κοινού. Ο λόγος για την επιλογή της συγκεκριμένης περιόδου είναι γιατί παρουσιάζει υποδειγματικό ενδιαφέρον ο τρόπος με τον οποίο ο οργανισμός κάτω από την ηγεσία μιας συγκεκριμένης διοίκησης, αντέδρασε στους εσωτερικούς και εξωτερικούς κινδύνους και αξιοποίησε τις ευκαιρίες της εποχής. Το όραμα που τέθηκε από το 1999 και η μεθοδολογία που εφαρμόστηκε προκειμένου να το επικοινωνήσει διαμόρφωσε την πορεία και δρομολόγησε τις εξελίξεις προκειμένου η Εθνική Λυρική Σκηνή να οδηγηθεί εν τέλει στον οργανισμό με το κύρος και την απήχηση που έχει. Το ερώτημα που γεννάται είναι, πως οι αρχές της επιστήμης της επικοινωνίας μπορούν να εφαρμοστούν στο πλαίσιο ενός φορέα όπερας, ώστε να λειτουργήσουν εποικοδομητικά προκειμένου να οργανωθεί αρτιότερα και αποτελεσματικότερα ο τρόπος επικοινωνίας με το κοινό και να συνδεθεί με μια μακροπρόθεσμη σχέση μαζί του. Οι πολιτιστικοί οργανισμοί από τη φύση τους εμπεριέχουν την έννοια της επικοινωνίας, όμως αυτό που καλείται να αναδειχθεί είναι ο τρόπος που η επικοινωνιακή πολιτική επέδρασε σε έναν πολιτιστικό φορέα και συγκεκριμένα σε συνθήκες δυσχερείς για τον ίδιο.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΚΟΖΑΟΥ_ΕΛΕΝΗ_ΔΠΜ_2018.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.29 MBUnknownView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons