Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/37328
Title: ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ, ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Authors: Μωραΐτης, Σπυρίδων
Advisor: Λίβας, Χρήστος
Keywords: ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ;TOURISM DEVELOPMENT;ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ;MODERN MARKETING PHILOSOPHY
Issue Date: 13-May-2018
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η Ελλάδα είναι ένας κατεξοχήν τουριστικός προορισμός κυρίως για Ευρωπαίους τουρίστες. Προσφέρει ζεστό κλίμα, καθαρές παραλίες, πλούσια ιστορία, αρκετά αξιοθέατα, ασφάλεια, και καλά ξενοδοχεία με παρεχόμενες υπηρεσίες αναψυχής υψηλού επιπέδου. Μια από τις γεωγραφικές της περιφέρειες είναι και η Περιφέρεια των Ιονίων Νήσων (ΠΙΝ). Οι παρούσες συνθήκες αύξησης της τουριστικής ζήτησης στα Ιόνια Νησιά αλλά και στην Ελλάδα γενικότερα δημιουργεί υψηλές προσδοκίες για δημιουργία υγιούς και βιώσιμου τουρισμού υψηλού επιπέδου. Ωστόσο η αρνητική οικονομική συγκυρία που βιώνει η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια δεν αφήνει περιθώρια σοβαρών υποδομών ανάπτυξης από τους Δημόσιους Φορείς αλλά και από μεμονωμένους ιδιώτες επιχειρηματίες γενικότερα. Έτσι δημιουργείται ένα «επιχειρηματικό κενό» στο οποίο έχουν την δυνατότητα και ευκαιρία να λάβουν δράση νέα επιχειρηματικά μοντέλα συνεργασίας. Στη παρούσα εργασία αναδεικνύεται η επιχειρηματική απουσία επώνυμων τουριστικών επενδύσεων στα χρόνια της κρίσης, η δυσκαμψία του δημοσίου, η οποία παρά τις βελτιώσεις της ακόμη επικρατεί αλλά και η αρνητική στάση των ομάδων τοπικών συμφερόντων. Επιχειρείται μια ανάλυση του τουριστικού προϊόντος με βάση το Μάρκετινγκ και του επενδυτικού περιβάλλοντος που δραστηριοποιούνται οι επιχειρήσεις του τομέα. Γίνεται μια καταγραφή της υπάρχουσας κατάστασης της προσφοράς του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων (ΠΙΝ), ανά νησί και της ζήτησης του υπό το πρίσμα της σύγχρονης φιλοσοφίας του Μάρκετινγκ. Παρουσιάζετε η μεθοδολογία της πρωτογενής έρευνας Μάρκετινγκ που ακολουθήθηκε για τη συλλογή στοιχείων. Η μεθοδολογία περιλαμβάνει το δείγμα πληθυσμού στόχου, το μέγεθος του, το ερωτηματολόγιο και τον τρόπο που πραγματοποιήθηκε. Η επικοινωνία με τον πληθυσμό στόχο επιτυγχάνεται είτε με προσωπικές συνεντεύξεις, (ποιοτική έρευνα), είτε με ηλεκτρονική αλληλογραφία μέσω συγκεκριμένου ερωτηματολογίου, (ποσοτική έρευνα). Αναδεικνύεται το υπάρχον επενδυτικό πρόβλημα στοχευμένων πλάνων ανάπτυξης, διαχείρισης και συντονισμού σε επιλεγμένες επιχειρήσεις – οργανισμούς και φορείς. Κύριος στόχος είναι η ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων (ΠΙΝ) η οποία είναι απαραίτητη για την ανάκτηση της ανταγωνιστικής της θέσης στον τουριστικό χάρτη των προορισμών της Μεσογείου. Οι ίδιοι οι φορείς, γνωρίζοντας το τι πρέπει να γίνει, προτείνουν την ανεύρεση μελλοντικών επιχειρηματικών συνεργασιών μεταξύ ιδιωτικών και δημοσίων φορέων με κοινό όραμα και στόχο. Προτάσεις που είναι εφικτό να υλοποιηθούν με τα σημερινά επιχειρησιακά δεδομένα και πρόκειται να αποφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Συμπερασματικά γίνεται η αξιολόγηση των απαντήσεων των ερωτηματολογίων και αναλύονται οι σημαντικότερες προτάσεις που έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιηθούν με τα σημερινά οικονομικά προβλήματα που βιώνει ο τόπος κάτω από το πρίσμα της φιλοσοφίας του Μάρκετινγκ με κριτήρια βιωσιμότητας. Επιλέγεται η Στρατηγική Μάρκετινγκ και εκτιμάται ο χρόνος και το κόστος υλοποίησης των επιλεγμένων προτάσεων ανάπτυξης.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DE.MoraitisSpyridon.2018.pdfΟλοκληρωμένη Διπλωματική Εργασία3.77 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.