Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/37236
Title: Ο καθηγητής γερμανικών ως Lerncoach. Η δημιουργία μιας νέας ταυτότητας δασκάλου για τους καθηγητές γερμανικής γλώσσας μέσω της επιμόρφωσής τους στη μεθοδολογία του Coaching.
Authors: ΓΚΕΚΑ, ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Advisor: ΒΗΔΕΝΜΑΓΙΕΡ, ΔΑΦΝΗ
Keywords: Ρόλος του δασκάλου;Lehrerrolle;coaching;coaching;Lerncoaching;Lerncoaching
Issue Date: 12-May-2018
Abstract: Αντικείμενο της έρευνας μου είναι o καθηγητής γερμανικών ως Lerncoach και πιο συγκεκριμένα η δημιουργία μιας νέας ταυτότητας δασκάλου για τους καθηγητές γερμανικών μέσω της επιμόρφωσής τους στην μεθοδολογία του Coaching. Σκοπός της εργασίας είναι η δημιουργία μιας νέας προοπτικής στον τρόπο και στα πιθανά αντικείμενα που μπορεί να διδάξει ο καθηγητής γερμανικών σήμερα, τοποθετώντας στο κέντρο της μαθησιακής διαδικασίας τον μαθητή. Πιο συγκεκριμένα εξετάζω εάν ο καθηγητής γερμανικών ως Lerncoach μπορεί να βοηθήσει το μαθητή στην αυτόνομη μάθηση, στο να επιλέγει και να θέτει συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους, στο να διαμορφώνει το δικό του πλάνο δράσης, στο να αναγνωρίσει τα δυνατά και τα αδύνατά του σημεία και στο να αναλάβει την ευθύνη της μάθησης του. Στόχος της εργασίας είναι να αποδώσει με εύληπτο τρόπο το θεωρητικό πλαίσιο και τις τεχνικές που σχηματοποιούν τη διδασκαλία των γερμανικών με την εισαγωγή τεχνικών Coaching. Για το λόγο αυτό αποσαφηνίζω αρχικά τις έννοιες ταυτότητα, ρόλος και επαγγελματισμός του δασκάλου και αναλύω τη σημασία της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών γενικά, αλλά και πιο ειδικά στην μεθοδολογία του Coaching. Στη συνέχεια περιγράφω τo εννοιολογικό πλαίσιο, τους στόχους, τα χαρακτηριστικά, τη διαδικασία και τις μεθόδους του Coaching και του Lerncoaching. Ακολούθως αναλύω τον όρο «μάθηση», τις πιο σημαντικές θεωρίες μάθησης και τους παράγοντες που την επηρεάζουν και προσεγγίζω θεωρητικά την έννοια της αυτόνομης μάθησης, της αρχές που την διέπουν και τέλος τις στρατηγικές μάθησης. Στο εμπειρικό μέρος της εργασίας περιγράφω την περιπτωσιολογική μελέτη εφαρμογής μεθόδων Coaching που έκανα σε μαθητές Α’ Γυμνασίου. Αρχικά περιγράφω τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν κατά την διάρκεια της καθώς και την εφαρμογή των μεθόδων με τους μαθητές μου. Η κάθε μέθοδος συνοδεύεται από ανατροφοδότηση των μαθητών. Ακολουθεί η αποτίμηση της διαδικασίας από τους μαθητές και από εμένα. Στον επίλογο γίνεται επισκόπηση των συμπερασμάτων που προέκυψαν από την εργασία και καταγράφεται ο προβληματισμός για την αναγκαιότητα περαιτέρω έρευνας που απαιτείται στον τομέα αυτό. Από την εργασία αυτή προέκυψε ότι η επιμόρφωση των καθηγητών γερμανικής στις τεχνικές Coaching μπορεί να αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο και να ενισχύσει αποτελεσματικά τους μαθητές στην αυτόνομη μάθηση. Οι μαθητές έμαθαν να θέτουν τους δικούς τους μαθησιακούς στόχους, να αναγνωρίζουν τα θετικά και τα αρνητικά τους σημεία και βελτίωσαν την ικανότητα τους να οργανώνουν την μελέτη τους.
Appears in Collections:ΓΕΡ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gkeka_Diplomatiki.pdfΔιπλωματική εργασία308.25 kBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.