Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/37192
Title: Η επίδραση του Facebook ως μέσο κοινωνικής δικτύωσης εργαζομένων, σε θέματα παρακίνησης και εργασιακής ικανοποίησης στην Ελλάδα.
Authors: ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ
metadata.dc.contributor.advisor: Γκαγιαλής, Σωτήριος
Keywords: FACEBOOK;WORK MOTIVATION;JOB SATISFACTION;SOCIAL MEDIA
Issue Date: 20-May-2018
Abstract: Το Facebook αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης, αριθμώντας σήμερα περισσότερους από 2,2 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες. Η επίδραση του στην καθημερινότητα και την κοινωνική ζωή αποτελεί ένα συχνό αντικείμενο μελέτης. Οι εργαζόμενοι, μεταξύ άλλων, χρησιμοποιούν το Facebook είτε ως μέσο της μεταξύ τους επικοινωνίας, είτε ως μέσο προσωπικής τους έκφρασης, πραγματοποιώντας δημοσιεύσεις που σχετίζονται γενικότερα με την εργασία τους ή με αντικείμενο την προβολή της. Σκοπό της παρούσας εργασίας αποτελεί η διερεύνηση της επίδρασης του Facebook στην εργασιακή παρακίνηση και ικανοποίηση όταν: α) οι εργαζόμενοι πραγματοποιούν μια δημοσίευση/ προβάλλουν τη δουλειά τους σε αυτό, β) χρησιμοποιείται ως μέσο επικοινωνίας μεταξύ των εργαζομένων. Αρχικά γίνεται μια ανασκόπηση των εννοιών της κινητοποίησης, της παρακίνησης και του Facebook ως μέσο επικοινωνίας καθώς και της επίδρασης του στους εργαζομένους (ελεύθερους επαγγελματίες, δημόσιους και ιδιωτικούς υπαλλήλους). Σε δείγμα 397 υπαλλήλων διεξάχθηκε ποσοτική έρευνα με τη χρήση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων ανέδειξε μία θετική συσχέτιση της χρήσης του Facebook με την εργασιακή παρακίνηση και ικανοποίηση. Ο χρόνος που καταναλώνεται από τους εργαζόμενους στη μεταξύ τους επικοινωνία, μέσω του εξεταζόμενου κοινωνικού μέσου δικτύωσης, η προβολή της εργασίας και η θετική ανάδραση/ σχόλια που λαμβάνει κανείς όταν δημοσιεύει σχετικά με αυτή αποτελούν σημαντικούς θετικούς παράγοντες. Επιπλέον, θετική και σημαντική συσχέτιση βρέθηκε μεταξύ της θετικής ανάδρασης/ σχολίων και της προβολής μια ωραιοποιημένης εικόνας της εργασίας. Η πλειοψηφία των ευρημάτων συνιστά ότι η σχετιζόμενη με την εργασία χρήση του Facebook επιδρά θετικά στην εργασιακή παρακίνηση και ικανοποίηση των εργαζομένων. Η επίδραση αυτή φαίνεται να είναι ισχυρότερη στην παρακίνηση απ’ ό τι στην ικανοποίηση. Η παρούσα διπλωματική εργασία φιλοδοξεί να αποτελέσει τη βάση για περαιτέρω έρευνα πάνω στην επίδραση του Facebook στην οργανωσιακή συμπεριφορά, καθώς δεν υπάρχουν εκτενείς αναφορές στην βιβλιογραφία σχετικά με το συσχετισμό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και οργανωσιακής συμπεριφοράς στην Ελλάδα. Τόσο η εργασιακή ικανοποίηση και παρακίνηση όσο και οι τρόποι ενίσχυσης αυτών αποτελούν ένα χρήσιμο εργαλείο το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη απόδοση των εργαζομένων. Η ανάγκη για εκτενέστερη έρευνα στο συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο προβάλλει επιτακτική.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MICHAILIDIS.zipΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ2.11 MBUnknownView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons