Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/37071
Title: Η διδασκαλία της γερμανικής γραμματικής σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες βάση του διδακτικού εγχειριδίου Deutsch - ein Hit! 1 της Α' Γυμνασίου
Authors: ΚΑΠΕΤΑ, ΣΤΥΛΙΑΝΗ
Advisor: ΜΠΕΡΜΠΕΡΟΓΛΟΥ, ΠΑΡΑΣΧΟΣ
Keywords: Legasthenie;Lernstörungen
Issue Date: 12-May-2018
Abstract: Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση των μαθησιακών δυσκολιών και πιο συγκεκριμένα της δυσλεξίας καθώς και των επιπτώσεων της στη διδασκαλία της γερμανικής γλώσσας και ειδικότερα της γραμματικής. Προκειμένου να ενισχυθεί η μαθησιακή διαδικασία και να επιτευχθούν τα μέγιστα γνωστικά αποτελέσματα, παρουσιάζονται ορισμένα παραδείγματα προσαρμογών που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν στο σχολικό εγχειρίδιο. «Deutsch-ein Hit! 1» Η εργασία αποτελείται από ένα θεωρητικό κι ένα πρακτικό μέρος. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας επιχειρείται αρχικά, η αποσαφήνιση του όρου «Μαθησιακές Δυσκολίες», καθώς χρησιμοποιούνται ορισμοί που διαφοροποιούνται ανάλογα με την επιστημονική προέλευση όσων τους διατύπωσαν. Ακολουθεί συγκεκριμένη αναφορά στη δυσλεξία παραθέτοντας τους ορισμούς και την αιτιολογία που έχει καταγραφεί. Στο επόμενο κεφάλαιο γίνεται σύνδεση μεταξύ των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και της εκμάθησης της Γερμανικής ως δεύτερης ξένης γλώσσας. Παρουσιάζεται η σχετική ισχύουσα νομοθεσία και η υπάρχουσα κατάσταση στην Ελλάδα και περιγράφονται οι συνέπειες της δυσλεξίας στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας καθώς και κάποια γενικά αντισταθμιστικά μέτρα που μπορούν να ληφθούν για την αντιμετώπιση της Στη συνέχεια αναφέρονται τα πιθανά γραμματικά λάθη των δυσλεκτικών μαθητών. Γίνεται καταγραφή των βασικών προϋποθέσεων εκμάθησης μιας ξένης γλώσσας και παρουσίαση εκείνων των παραγόντων που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη για την υποστήριξη των μαθητών στη διδασκαλία της γραμματικής. Έπειτα γίνεται μνεία στις γενικές αρχές της διδασκαλίας της γραμματικής, στις διδακτικές αρχές βάσει των οποίων συντάχθηκε το σχολικό εγχειρίδιο «Deutsch-ein Hit! 1» της Α΄ Γυμνασίου και στις ιδιαιτερότητες της γερμανικής γραμματικής, όπως παρουσιάζονται σε αυτό. Στο πρακτικό κομμάτι της εργασίας ερευνάται η υποστήριξη των δυσλεκτικών μαθητών στο μάθημα της γραμματικής βάσει συγκεκριμένων παραδειγμάτων. Προτείνονται και αξιολογούνται οι διδακτικές προσαρμογές σε δύο γραμματικά φαινόμενα του εγχειριδίου. Οι προτάσεις λειτουργούν σαν πρότυπα γραμματικής διδασκαλίας που μπορεί να εισαχθούν προκειμένου να επιτευχθεί η καλύτερη και ομαλότερη εκπαίδευση των εν λόγω μαθητών.
Appears in Collections:ΓΕΡ Διπλωματικές Εργασίες



This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.