Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36837
Title: Ο ρόλος της διευθυντικής ομάδας στην ανάπτυξη σχεδίου σχολικής βελτίωσης
Authors: Ανάγνου, Ευσταθία
Advisor: Χατζηπαναγιώτου, Παρασκευή
Keywords: Σχολική βελτίωση;Διευθυντική ομάδα;Ανάπτυξη σχεδίου σχολικής βελτίωσης
Issue Date: 22-Sep-2017
Abstract: Το σχολείο όντας ένα ανοιχτό κοινωνικό σύστημα που επηρεάζεται και δέχεται πιέσεις που προέρχονται τόσο από το εσωτερικό όσο και από το εξωτερικό περιβάλλον στην προσπάθειά του να ανταπεξέλθει στις αυξημένες απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής, υποχρεώνεται να υιοθετήσει αλλαγές, οι οποίες θα οδηγήσουν στον εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης. Ο ρόλος των διευθυντικών στελεχών είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τη βελτίωση και την αποτελεσματικότητα του σχολικού οργανισμού και καταλυτικός στην αλλαγή εκείνη που θα έχει ως αποτέλεσμα την επίτευξη του απώτερου στόχου: τη βελτίωση της ποιότητας της μάθησης των μαθητών. Η παρούσα έρευνα περιγράφει τον ρόλο της διευθυντικής ομάδας αναφορικά με την ανάπτυξη σχεδίου σχολικής βελτίωσης. Στην έρευνα συμμετείχαν 189 μέλη της διευθυντικής ομάδας, από τα οποία τα 130 ήταν διευθυντές και τα 59 υποδιευθυντές. Για την πραγματοποίηση της έρευνας επιλέχθηκε η ποσοτική έρευνα. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να καταγράψει τις απόψεις των στελεχών της διευθυντικής ομάδας που διοικούν στα δημοτικά σχολεία του νομού Αττικής σχετικά με την ανάπτυξη σχεδίου σχολικής βελτίωσης. Συγκεκριμένα, ερευνώνται οι αντιλήψεις των μελών της διευθυντικής ομάδας σχετικά με την αναγκαιότητα και δυνατότητα σχεδιασμού σχολικής βελτίωσης, οι συνθήκες που επιδρούν στην ανάπτυξή του, το κατάλληλο άτομο καθώς και τα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να κατέχει το ίδιο για την ανάπτυξη σχεδίου σχολικής βελτίωσης και ο ρόλος τόσο του διευθυντή όσο και του υποδιευθυντή για την ανάπτυξη σχεδίου σχολικής βελτίωσης. Η έρευνα δεικνύει ότι τα μέλη της διευθυντικής ομάδας αφενός θεωρούν αναγκαία την ανάπτυξη σχεδίου σχολικής βελτίωσης καθώς μπορεί να συμβάλει στην αποτελεσματικότερη λειτουργία της σχολικής μονάδας αφετέρου πιστεύουν ότι δεν είναι εφικτή η ανάπτυξή του στα δημοτικά σχολεία της Ελλάδας μέσα σε ένα καθαρά συγκεντρωτικό και γραφειοκρατικό εκπαιδευτικό περιβάλλον. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η άποψη των διευθυντικών στελεχών να βασιστούν σε έναν ειδικό σε θέματα σχολικής βελτίωσης για την ανάπτυξη σχεδίου. Συζητούνται τα αποτελέσματα της έρευνας και κατατίθενται νέα θέματα προς διερεύνηση που σχετίζονται με τη σχολική βελτίωση.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΑΝΑΓΝΟΥ ΕΥΣΤΑΘΙΑ.pdfΟ ρόλος της διευθυντικής ομάδας στην ανάπτυξη σχεδίου σχολικής βελτίωσης1.07 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.