Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36791
Title: Το mole. Μια διδακτική προσέγγιση
Authors: Παπαροϊδάμης, Αθανάσιος
Advisor: Κολιαδήμα, Αθανασία
Keywords: σωματίδια;particles;στοιχειομετρία;stoichiometry;συγκέντρωση;concentration;διάλυμα;solution
Issue Date: 1-Oct-2017
Abstract: Η παρούσα Διπλωματική Εργασία, έχει σκοπό να εισφέρει στο ήδη υπάρχον διδακτικό υλικό, που αφορά την έννοια του mole, την ιστορία εισαγωγής του, την αναγκαιότητα χρήσης του, τα πεδία στα οποία το χρησιμοποιούμε, αλλά και τις διδακτικές προσεγγίσεις του. Η μεθοδολογία που εφαρμόστηκε, για την εκπόνηση της εργασίας, είναι βιβλιογραφική. Βασίστηκε στην Ελληνική και Διεθνή σχετική βιβλιογραφία, αλλά και σε σχετικό υλικό στο διαδίκτυο. Στο πρώτο κεφάλαιο, περιλαμβάνονται αρχικά οι τρόποι μέτρησης που αφορούν μια ποσότητα ύλης στην καθημερινότητά μας και μέσα σε αυτούς, ο συγκεκριμένος τρόπος μέτρησης, που σχετίζεται με την έννοια του mole. Στη συνέχεια παρουσιάζονται η σημασία της εισαγωγής της έννοιας του mole για τα χημικά φαινόμενα, η ιστορία εισαγωγής του, παράλληλα με την εισαγωγή της σχετικής ατομικής μάζας και της μονάδας ατομικής μάζας μέχρι σήμερα. Αναφέρεται επίσης η σχέση του mole με τον αριθμό του Avogadro, καθώς και εκφράσεις που συνδέουν το mole με τη μάζα μιας ποσότητας ύλης και τον όγκο των αερίων. Στο τέλος του κεφαλαίου περιλαμβάνονται χρήσιμες εκφράσεις για περιεκτικότητες διαλυμάτων, βασισμένες στο mole. Το δεύτερο κεφάλαιο, περιλαμβάνει τα φαινόμενα και τις ιδιότητες εκείνες της ύλης, στα οποία είναι αναγκαία η χρήση του mole, καθώς και οι τρόποι χρήσης του για σχετικούς υπολογισμούς. Στις χημικές αντιδράσεις, το mole συνδέει τις μάζες των αντιδρώντων,με τον αριθμό των μορίων τους σ’ αυτές. Με τη σύνδεση αυτή, μπορούμε να πάρουμε εύκολα με ζύγιση, τις κατάλληλες αναλογίες μαζών των αντιδρώντων, ώστε να εξασφαλίσουμε την κατάλληλη αναλογία αριθμού μορίων των αντιδρώντων, μέσα σ’ αυτές. Η σύνδεση αυτή, εκφράζει τη γέφυρα μεταξύ της μακροσκοπικής, (αναλογία μαζών αντιδρώντων) και της μικροσκοπικής (αναλογία αριθμού μορίων αντιδρώντων) θεώρησης μιας χημικής αντίδρασης. Οι μεταβολές των αερίων, όπως αυτές τις μελετάμε μέσα από τους νόμους των ιδανικών αερίων και την καταστατική εξίσωση, δεν εξαρτώνται από τη μάζα τους, αλλά από τον αριθμό των σωματιδίων αυτών, δηλαδή τον αριθμό των mole. Το ίδιο συμβαίνει με την εσωτερική ενέργεια των αερίων, αλλά και με τις προσθετικές ιδιότητες των μοριακών διαλυμάτων, (πτώση τάσης των ατμών, ανύψωση του σημείου ζέσεως, ταπείνωση του σημείου πήξεως, ωσμωτική πίεση). Το τρίτο κεφάλαιο περιλαμβάνει ορισμένες διδακτικές προσεγγίσεις για το mole. Αυτές αναφέρονται: • Στην έννοια του mole. • Στη σημασία του mole στα διαλύματα και ειδικά στη συγκέντρωση διαλύματος. • Στους υπολογισμούς με τη χρήση του mole στους νόμους των αερίων και στην καταστατική εξίσωση. • Στην εκτέλεση πειραμάτων για την παρασκευή διαλυμάτων ορισμένης συγκέντρωσης
Appears in Collections:ΚΦΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Το mole. Μια διδακτική προσέγγιση .pdfΚυρίως σώμα Διπλωματικής Εργασίας1.99 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.